روزافشاي حقوق بشرآمريکايي
12تيرماه:
خبرگزاري آريا-ديناروند:12تيرماه روزحقوق بشرآمريکايي است.حقوق بشر مسأله اي است که هميشه دستاويزي براي قدرت هاي بزرگ بوده است تا به وسيله آن کشورهاي مستقل را تحت فشار قرار دهند و به اهداف سلطه گرانه خود برسند، در واقع آمريکا، پس از فروپاشي شوروي و فرو ريختن ديوار برلين که به معناي پايان جنگ سنتي سرد محسوب مي شد، اين رويکرد را به عنوان يک ابزار در جعبه سياست هاي داخلي و خارجي خود قرار داد. ابزاري که پس از واقعه يازده سپتامبر به شدت مورد استفاده قرار گرفت؛ نمونه بارز اين عملکرد متهم کردن کشور ايران به نقض حقوق بشر مي باشد که مقامات غربي با مورد تمسک قرار دادن آن تلاش کردهاند ضمن اعمال تحريمهاي اقتصادي و سياسي عليه کشورمان، چهره نظام جمهوري اسلامي ايران را مخدوش کرده و زمينه رويگرداني بينالمللي از کشورمان را فراهم سازند. درواقع آمريکا 37 سال به صورت مداوم تلاش کرده است تا علاوه بر انجام انواع اقدام هاي خصمانه براي مهار انقلاب اسلامي، تعديل مواضع، تغيير سيرت و محتواي جمهوري اسلامي و دست برداشتن از احکام و شريعت اسلامي، با بهره گيري از دستگاههاي تبليغاتي جريان ساز صهيونيستي موضوع حقوق بشر را به حربه اي جهت اعمال فشار بر کشورايران تبديل کند اين درحالي است که کشورهاي غربي از خشونت و رفتار ضد انساني خود چشم پوشيده و با دادن شعار دفاع از حقوق بشر اين شعار را ابزاري براي استعمارگريهاي خودساختهاند؛ باتوجه به اهميت اين موضوع بنا به فرمايش مقام معظم رهبري 6 تا 12 تيرماه بعنوان هفته حقوق بشر آمريکايي نامگذاري شده است تا علاوه بر نشان دادن کارنامه سياه و ننگين جنايات آمريکا در طول تاريخ و انعکاس نفاق، دورويي و دروغگويي قدرتهاي استکباري مدعي حقوق بشر، فرصتي براي افشاگري و نماياندن چهره واقعي آمريکاي جنايتکار باشد. اين تاريخ يادآور خاطره تلخ ترور نافرجام مقام معظم رهبري، انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي و شهادت آيتالله دکتر بهشتي و 72 تن از ياران صديق و وفادار حضرت امام خميني رحمهالله عليه ، حمله شيميايي دردمنشانه صدام با حمايت و پشتيباني نظام سلطه و استکبار به سردشت و شهادت خيل عظيمي از رزمندگان و مردم بي¬ دفاع¬ اين شهر و همچنين شهادت آيتالله صدوقي چهارمين شهيد محراب به دست منافقين، حمله موشکي ناو هواپيمابر آمريکايي به هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي و شهادت حدود 290 نفر زن، مرد و کودک و شهادت حدود 16 هزار تن ديگر توسط منافقين مي باشد، بديهي است سرتاسر تاريخ انقلاب اسلامي پر از اقدامات نقض کننده آمريکا در حوزه حقوق ملت ايران است، به طوري که کشتار و ترور مردم و مسئولان در تير ماه سالهاي 60 تا 67، چهره پليد و استکباري آمريکا را به طور کامل به مردم ما شناساند و اينها همه نمايشگاهي از جنايات و خيانت¬هايي است که تحت فرمان آمريکا و مزدورانش رقم خورده است . البته اين موارد تنها نمونه هايي از جنايات آمريکا عليه مردم ايران مي باشد؛ شايان ذکر است ايالات متحده با تکيه بر قدرت نظامي خود، استقلال و حاکميت ديگر کشورهاي جهان را زير پا گذاشته و به نقض حقوق بشر در سطح بين الملل مي پردازد به عنوان نمونه ميتوان به جنايت هاي آمريکا در جنگ جهاني دوم، استفاده از بمب اتم در هيروشيما، مداخله در جنگ کره، جنگ ويتنام، اشغال پاناما، اشغال افغانستان، حمله به عراق ، حمايت از رژيم صهيونيستي در به كارگيري بمب هاي خوشه اي در لبنان، حمايت از گروه هاي تروريستي و ... اشاره کرد، لازم به ذکر است آمريکا علاوه نقض حقوق بشر در سطح بين الملل ناقض حقوق شهروندان خود در داخل کشورش نيز مي باشد ، از جمله موارد نقض حقوق بشردرآمريکا وضعيت اسفناک امنيت اجتماعي متأثر از تبهکاري ها و خشونت هاي فراوان، جاسوسي و نقض حريم خصوصي، وضعيت زندان ها، شکنجه ، نژاد پرستي و تبعيض نژادي، نقض حقوق مهاجرين و بوميان، نقض حقوق مسلمانان و اقليت ها، نفي آزادي بيان، نقض حقوق زنان و كودكان، نقض آزادي مطبوعات در آمريكا ، نقض سيستماتيك حقوق بشر در آمريكا ، نقض حقوق بشردوستانه و... مي باشد. با وجود اين موارد درواقع ميتوان گفت حقوق بشر در آمريکا و در سياست هاي ايالات متحده در واقع به مثابه نردباني براي رسيدن به مقاصد آن کشور است که هر پله آن را حقوقي از ملتها و دولتها تشکيل مي دهد که توسط آمريکا در راه رسيدن به اهداف استعماري خود زير پا گذاشته مي¬شود، چون آمريکا از يک سو ژست حمايت از حقوق بشر ميگيرد و از سوي ديگر خود بزرگترين ناقض حقوق بشر است .در اين ميان مسأله اي که حائز اهميت است اين نکته مي باشد که دولت آمريکا به جهت پوشش رسوايي هاي خود و رسيدن به اهداف سياسي اش اقدام به سانسور، دست بردن در اخبار و اعمال نفوذ در رسانه ها مي کند و با تهيه و انتشار اخبار دروغ، چهره اي موجه از خود را به مخاطبان داخلي و خارجي به نمايش مي گذارد. از اين رو به نظر مي رسد توجه مقام معظم رهبري نسبت به نامگذاري يک هفته در طول سال تحت عنوان هفته «حقوق بشر آمريکايي» تاثير قابل توجه ي در يادآوري حجم انبوهي از سوابق ضد بشري دولت آمريکا در ايران و جهان خواهد داشت، هر چند چهره تاريک و انواع قتل عام هاي رخ داده توسط آمريکا نه هفته ها بلکه سال ها و قرن ها زمان نياز دارد تا مورد پرداخت قرار گيرد! اما اين هفته بهانه اي است براي توجه و تامل به انواع جنايات آمريکايي ها و سوء استفاده اي که از عنوان حقوق بشر دارند. ghatreh.com














بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت. 


ان شاالله که مفید فایده واقع بشه.