روزافشاي حقوق بشرآمريکايي

12تيرماه:سلام عزیزم

خبرگزاري آريا-ديناروند:12تيرماه روزحقوق بشرآمريکايي است.حقوق بشر مسأله اي است که هميشه دستاويزي براي قدرت هاي بزرگ بوده است تا به وسيله آن کشورهاي مستقل را تحت فشار قرار دهند و به اهداف سلطه گرانه خود برسند، در واقع آمريکا، پس از فروپاشي شوروي و فرو ريختن ديوار برلين که به معناي پايان جنگ سنتي سرد محسوب مي شد، اين رويکرد را به عنوان يک ابزار در جعبه سياست هاي داخلي و خارجي خود قرار داد. ابزاري که پس از واقعه يازده سپتامبر به شدت مورد استفاده قرار گرفت؛ نمونه بارز اين عملکرد متهم کردن کشور ايران به نقض حقوق بشر مي باشد که مقامات غربي با مورد تمسک قرار دادن آن تلاش کرده‌اند ضمن اعمال تحريم‌هاي اقتصادي و سياسي عليه کشورمان، چهره نظام جمهوري اسلامي ايران را مخدوش کرده و زمينه رويگرداني بين‌المللي از کشورمان را فراهم سازند. درواقع آمريکا 37 سال به صورت مداوم تلاش کرده است تا علاوه بر انجام انواع اقدام هاي خصمانه براي مهار انقلاب اسلامي، تعديل مواضع، تغيير سيرت و محتواي جمهوري اسلامي و دست برداشتن از احکام و شريعت اسلامي، با بهره گيري از دستگاههاي تبليغاتي جريان ساز صهيونيستي موضوع حقوق بشر را به حربه اي جهت اعمال فشار بر کشورايران تبديل کند اين درحالي است که کشورهاي غربي از خشونت و رفتار ضد انساني خود چشم پوشيده و با دادن شعار دفاع از حقوق بشر اين شعار را ابزاري براي استعمارگري‌هاي خودساخته‌اند؛ باتوجه به اهميت اين موضوع بنا به فرمايش مقام معظم رهبري 6 تا 12 تيرماه بعنوان هفته حقوق بشر آمريکايي نامگذاري شده است تا علاوه بر نشان دادن کارنامه سياه و ننگين جنايات آمريکا در طول تاريخ و انعکاس نفاق، دورويي و دروغگويي قدرتهاي استکباري مدعي حقوق بشر، فرصتي براي افشاگري و نماياندن چهره واقعي آمريکاي جنايتکار باشد. اين تاريخ يادآور خاطره تلخ ترور نافرجام مقام معظم رهبري، انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي و شهادت آيت‌الله دکتر بهشتي و 72 تن از ياران صديق و وفادار حضرت امام خميني رحمه‌الله عليه ، حمله شيميايي دردمنشانه صدام با حمايت و پشتيباني نظام سلطه و استکبار به سردشت و شهادت خيل عظيمي از رزمندگان و مردم بي¬ دفاع¬ اين شهر و همچنين شهادت آيت‌الله صدوقي چهارمين شهيد محراب به دست منافقين، حمله موشکي ناو هواپيمابر آمريکايي به هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي و شهادت حدود 290 نفر زن، مرد و کودک و شهادت حدود 16 هزار تن ديگر توسط منافقين مي باشد، بديهي است سرتاسر تاريخ انقلاب اسلامي پر از اقدامات نقض کننده آمريکا در حوزه حقوق ملت ايران است، به طوري که کشتار و ترور مردم و مسئولان در تير ماه سال‌هاي 60 تا 67، چهره پليد و استکباري آمريکا را به طور کامل به مردم ما شناساند و اينها همه نمايشگاهي از جنايات و خيانت¬‌هايي است که تحت فرمان آمريکا و مزدورانش رقم خورده است . البته اين موارد تنها نمونه هايي از جنايات آمريکا عليه مردم ايران مي باشد؛ شايان ذکر است ايالات متحده با تکيه بر قدرت نظامي خود، استقلال و حاکميت ديگر کشورهاي جهان را زير پا گذاشته و به نقض حقوق بشر در سطح بين الملل مي پردازد به عنوان نمونه ميتوان به جنايت هاي آمريکا در جنگ جهاني دوم، استفاده از بمب اتم در هيروشيما، مداخله در جنگ کره، جنگ ويتنام، اشغال پاناما، اشغال افغانستان، حمله به عراق ، حمايت از رژيم صهيونيستي در به كارگيري بمب هاي خوشه اي در لبنان، حمايت از گروه هاي تروريستي و ... اشاره کرد، لازم به ذکر است آمريکا علاوه نقض حقوق بشر در سطح بين الملل ناقض حقوق شهروندان خود در داخل کشورش نيز مي باشد ، از جمله موارد نقض حقوق بشردرآمريکا وضعيت اسفناک امنيت اجتماعي متأثر از تبهکاري ها و خشونت هاي فراوان، جاسوسي و نقض حريم خصوصي، وضعيت زندان ها، شکنجه ، نژاد پرستي و تبعيض نژادي، نقض حقوق مهاجرين و بوميان، نقض حقوق مسلمانان و اقليت ها، نفي آزادي بيان، نقض حقوق زنان و كودكان، نقض آزادي مطبوعات در آمريكا ، نقض سيستماتيك حقوق بشر در آمريكا ، نقض حقوق بشردوستانه و... مي باشد. با وجود اين موارد درواقع ميتوان گفت حقوق بشر در آمريکا و در سياست هاي ايالات متحده در واقع به مثابه نردباني براي رسيدن به مقاصد آن کشور است که هر پله آن را حقوقي از ملتها و دولتها تشکيل مي دهد که توسط آمريکا در راه رسيدن به اهداف استعماري خود زير پا گذاشته مي¬شود، چون آمريکا از يک سو ژست حمايت از حقوق بشر ميگيرد و از سوي ديگر خود بزرگترين ناقض حقوق بشر است .در اين ميان مسأله اي که حائز اهميت است اين نکته مي باشد که دولت آمريکا به جهت پوشش رسوايي هاي خود و رسيدن به اهداف سياسي اش اقدام به سانسور، دست بردن در اخبار و اعمال نفوذ در رسانه ها مي کند و با تهيه و انتشار اخبار دروغ، چهره اي موجه از خود را به مخاطبان داخلي و خارجي به نمايش مي گذارد. از اين رو به نظر مي رسد توجه مقام معظم رهبري نسبت به نامگذاري يک هفته در طول سال تحت عنوان هفته «حقوق بشر آمريکايي» تاثير قابل توجه ي در يادآوري حجم انبوهي از سوابق ضد بشري دولت آمريکا در ايران و جهان خواهد داشت، هر چند چهره تاريک و انواع قتل عام هاي رخ داده توسط آمريکا نه هفته ها بلکه سال ها و قرن ها زمان نياز دارد تا مورد پرداخت قرار گيرد! اما اين هفته بهانه اي است براي توجه و تامل به انواع جنايات آمريکايي ها و سوء استفاده اي که از عنوان حقوق بشر دارند. ghatreh.com

زندگی نامه حضرت معصومه(س)

زندگی نامه حضرت معصومه نام شريف آن بزرگوار فاطمه و مشهورترين لقب آن حضرت،

سلام عزیزم

 

«معصومه» است. پدر بزرگوارش امام هفتم شيعيان حضرت موسى بن جعفر (ع) و مادر مكرمه اش حضرت نجمه خاتون (س) است . آن بانو مادر امام هشتم نيز هست . لذا حضرت معصومه (س) با حضرت رضا (ع) از يك مادر هستند. احتمالاً ولادت آن حضرت در روز اول ذيقعده سال ١٧٣ هجرى قمرى در مدينه منوره واقع شده است. ديرى نپاييد كه در همان سنين كودكى مواجه با مصيبت شهادت پدر گرامى خود در حبس هارون در شهر بغداد شد. لذا از آن پس تحت مراقبت و تربيت برادر بزرگوارش حضرت على بن موسى الرضا (ع) قرارگرفت در سال ٢٠٠ هجرى قمرى در پى اصرار و تهديد مأمون عباسى سفر تبعيد گونه حضرت رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون اين كه كسى از بستگان و اهل بيت خود را همراه ببرند راهى خراسان شدند. يك سال بعد از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) به شوق ديدار برادر و اداي رسالت زينبي و پيام ولايت به همراه عده اى از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حركت كرد و در هر شهر و محلى مورد استقبال مردم واقع مى شد. اين جا بود كه آن حضرت نيز همچون عمه بزرگوارشان حضرت زينب(س) پيام مظلوميت و غربت برادر گراميشان را به مردم مؤمن و مسلمان مى رساندند و مخالفت خود و اهلبيت (ع) را با حكومت حيله گر بنى عباس اظهار مى كرد. بدين جهت تا كاروان حضرت به شهر ساوه رسيد عده اى از مخالفان اهلبيت كه از پشتيبانى مأموران حكومت برخوردار بودند،سر راه را گرفتند و با همراهان حضرت وارد جنگ شدند، در نتيجه تقريباً همه مردان كاروان به شهادت رسيدند، حتى بنابر نقلى حضرت(س) معصومه را نيز مسموم كردند. به هر حال ، يا بر اثر اندوه و غم زياد از اين ماتم و يا بر اثر مسموميت از زهر جفا، حضرت فاطمه معصومه (س)بيمار شدند و چون ديگر امكان ادامه راه به طرف خراسان نبود قصد شهر قم را نمود. پرسيد: از اين شهر«ساوه» تا «قم» چند فرسنگ است؟ آن چه بود جواب دادند، فرمود: مرا به شهر قم ببريد، زيرا از پدرم شنيدم كه مى فرمود: شهر قم مركز شيعيان ما است. بزرگان شهر قم وقتى از اين خبر مسرت بخش مطلع شدند به استقبال آن حضرت شتافتند; و در حالى كه «موسى بن خزرج» بزرگ خاندان «اشعرى» زمام ناقه آن حضرت را به دوش مى كشيد و عده فراوانى از مردم پياده و سواره گرداگرد كجاوه حضرت در حركت بودند، حدوداً در روز ٢٣ ربيع الاول سال ٢٠١ هجرى قمرى حضرت وارد شهر مقدس قم شدند. سپس در محلى كه امروز «ميدان مير» ناميده مى شود شتر آن حضرت در جلو در منزل «موسى بن خزرج» زانو زد و افتخار ميزبانى حضرت نصيب او شد. آن بزرگوار به مدت ١٧ روز در اين شهر زندگى كرد و در اين مدت مشغول عبادت و راز و نياز با پروردگار متعال بود. محل عبادت آن حضرت در مدرسه ستيه به نام «بيت النور» هم اكنون محل زيارت ارادتمندان آن حضرت است. سرانجام در روز دهم ربيع الثانى و «بنا بر قولى دوازدهم ربع الثانى» سال ٢٠١ هجرى پيش از آن كه ديدگان مباركش به ديدار برادر روشن شود، در ديار غربت و با اندوه فراوان ديده از جهان فروبست و شيعيان را در ماتم خود به سوگ نشاند .مردم قم با تجليل فراوان پيكر پاكش را به سوى محل فعلى كه در آن روز بيرون شهر و به نام «باغ بابلان» معروف بود تشييع نمودند. همين كه قبر مهيا شد دراين كه چه كسى بدن مطهر آن حضرت را داخل قبر قرار دهد دچار مشكل شدند، كه ناگاه دو تن سواره كه نقاب به صورت داشتند از جانب قبله پيدا شدند و به سرعت نزديك آمدند و پس از خواندن نماز يكى از آن دو وارد قبر شد و ديگرى جسد پاك و مطهر آن حضرت را برداشت و به دست او داد تا در دل خاك نهان سازد. آن دو نفر پس از پايان مراسم بدون آن كه با كسى سخن بگويند بر اسب هاى خود سوار و از محل دور شدند. بنا به گفته بعضي از علما به نظر مى رسد كه آن دو بزرگوار، دو حجت پروردگار: حضرت رضا (ع) و امام جواد (ع) باشند چرا كه معمولاً مراسم دفن بزرگان دين با حضور اوليا الهي انجام شده است. پس از دفن حضرت معصومه(س) موسى بن خزرج سايبانى از بوريا بر فراز قبر شريفش قرار داد تا اين كه حضرت زينب فرزند امام جواد(ع) به سال ٢٥٦ هجرى قمرى اولين گنبد را بر فراز قبر شريف عمه بزرگوارش بنا كرد و بدين سان تربت پاك آن بانوى بزرگوار اسلام قبله گاه قلوب ارادتمندان به اهلبيت (ع). و دارالشفاي دلسوختگان عاشق ولايت وامامت شد

ظريف: سياست دولت اولويت قرار دادن روابط با همسايگان است

 

 

سلام عزیزم

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير امور خارجه گفت: سياست دولت دوازدهم در اولويت قرار دادن روابط با همسايگان است و اين اقدام با موفقيت در حال انجام است. به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمدجواد ظريف امروز- پنجشنبه- در جمع بندي سفر خود به ترکيه درباره رايزني با مقامات اين کشور اظهار داشت: در اين ديدار با مسئولان ترکيه درباره روابط دوجانبه ميان دو کشور گفت و گوهايي انجام داديم، همچنين اين ديدارها فرصت خوبي بود که درباره مسائل منطقه اي و جهاني گفت و گو کنيم. وي افزود: در مسائل منطقه اي و جهاني بحث سوريه مورد بررسي قرار گرفت و در اين ديدارها درباره موضوع ادلب و حضور نيروهاي آمريکايي و نگراني هايي که درباره روند سياسي در سوريه وجود دارد و اقداماتي که بايد انجام شود با مقامات مختلف اين کشور گفت و گو کرديم. وزير امور خارجه درباره موضوع ونزوئلا و مداخلات غيرقانوني آمريکا در اين کشور ادامه داد: در اين باره و نحوه هماهنگي درباره اين کشور مباحثي مطرح شد. همچنين در مورد شمال آفريقا که حرکت هاي نگران کننده اي در شمال اين کشور در جريان است و احتمال استفاده ازنيروهاي نظامي در اينجا مطرح است صحبت هايي صورت گرفت. ظريف افزود: دوستان ما همواره با تحريم هاي عليه ايران و اقدام غيرقانوني آمريکا عليه سپاه پاسداران مخالفت کرده اند که اين موجب تقدير و تشکر ما بوده است. وي بيان کرد: درباره روش هاي ادامه همکاري عليرغم وجود تحريم ها صحبت هايي ميان طرفين انجام گرفت، در پنج حوزه توافق کرديم به صورت ويژه کار را دنبال کنيم که شامل تعرفه ترجيحي، همکاري در حوزه انرژي، همکاري هاي بانکي و ايجاد ساز و کار مشابه اينستکس در روابط دوجانبه و اين قبيل همکاري هاي است. وزير امور خارجه تصريح کرد: قرار شد وزير خارجه ترکيه اجراي اين موضوعات را به طور ويژه دنبال کند، البته مسئولان کميسيون هاي مشترک دو کشور هم به سهم خود کار را انجام خواهند داد. ظريف عنوان کرد: ترکيه علاقه مند به همکاري جدي اقتصادي، امنيتي سياسي منطقه اي و بين المللي با جمهوري اسلامي ايران است. در طول دهه هاي گذشته نوع روابطي که با ترکيه داشتيم شايد مشابه اين روابط را در طول چند دهه گذشته نداشته ايم. وي خاطرنشان کرد: خوشحالم که روابط مشابهي را با بقيه همسايگان از جمله آذربايجان، عراق، افغانستان، پاکستان و ساير همسايگان که روابطمان با آنها بسيار ممتاز است، داريم. ظريف افزود: اين سياست دولت دوازدهم است که همسايگان اولويت ما هستند و بحمدالله با موفقيت به جلو مي رود اميدواريم کارهاي بعدي را با ساير همسايگان انجام دهيم. وزير امور خارجه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چرا چند ساعت به سفر شما به آنکارا اضافه شده است، يادآور شد: يکي از مقاماتي که قرار بود من با وي ملاقات کنم در آنکارا نبود و ديرتر وارد شد. قرار بود امروز وارد شوند ولي به خاطر ديدار ديشب زودتر وارد شد من قدري صبر کردم که با وي هم ملاقات کنم و بعد از آنکارا خارج شوم. ظريف در مورد نامه اش به وزيران خارجه کشورهاي ديگر درباره اقدامات آمريکا در تروريست ناميدن سپاه گفت: بعد از اقدام غيرقانوني آمريکا فورا نامه اي را دبيرکل سازمان ملل متحد در زمينه خطراتي که اقدام آمريکا دارد نوشتم و بعد از عملياتي شدن اين اقدام در 15 آوريل نامه اي را به وزراي خارجه تمامي کشورها فرستاده و بيان کردم که اين اقدام آمريکا از نظر حقوق و سياسي خطراتي دارد و براي روابط بين الملل و حقوق بين الملل نگران کننده خواهد بود و به اين موضوع تذکر دادم و بر ضرورت اقدام مشترک عليه اينگونه قانون شکني هاي دولت آمريکا تاکيد کردم. وي در پاسخ به سوالي درباره تصميم اخير کنگره آمريکا در تاثيرگذاري از لابي صهيونيست توضيح داد: ميزان نفوذ نتانياهو و کساني که به نتانياهو متوسل شده اند براي حضور در جامعه سياسي آمريکا به قدرت آنقدر زياد شده که نه تنها منافع آمريکا و پول مردم اين کشور بلکه تصميم کنگره به خاطر يک قدرت خارجي وابسته اين قدر زير سوال قرار مي گيرد اين براي روابط بين الملل نشانه جديدي از ميزان تاثيرگذاري لابي صهيونيستي و کساني که با لابي صهيونيستي کار کرده اند در امور داخلي آمريکاست.

سردار دهقان: ادعا‌های ترامپ طبل توخالی است

      

 سلام عزیزم
                      مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح تاکید کرد: هرگاه آمریکایی‌ها فشاری آورده‌اند، این فشارها جهت معکوس به خود گرفته و آنها نتیجه‌ای از تلاش‌هایشان نگرفته‌اند. اظهارات و ادعاهای {ترامپ} طبل توخالی است.

خبرگزاری ایلنا: مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح تاکید کرد: هرگاه آمریکایی‌ها فشاری آورده‌اند، این فشارها جهت معکوس به خود گرفته و آنها نتیجه‌ای از تلاش‌هایشان نگرفته‌اند. اظهارات و ادعاهای {ترامپ} طبل توخالی است.

سردار حسین دهقان در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اثرگذاری سیاست‌های واشنگتن بر رفتارهای منطقه‌ای ایران گفت: اینکه ترامپ مدعی می‌شود و می‌گوید فشارها و عملکرد ایالات متحده منجر به تغییر رفتار منطقه‌ای ایران شده، ادعایی نادرست و مبتنی بر عدم شناخت درست از نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه تهران رابطه‌ای با واشنگتن ندارد که بخواهد سیاست‌هایش را براساس خواست آمریکا تنظیم کند، اظهار داشت: از زمان پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی هم دیده‌ایم هرگاه آمریکایی‌ها فشاری آورده‌اند، این فشارها جهت معکوس به خود گرفته و آنها نتیجه‌ای از تلاش‌هایشان نگرفته‌اند. ملت ایران هم مستحکم‌تر شده و آگاهی، علاقه‌مندی و پایبندی مردم به آرمان‌های انقلاب نیز بیشتر شده است. این اظهارات و ادعاها نیز طبل توخالی است.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص فشارهای غرب برای انجام مذاکره موشکی با ایران هم تصریح کرد: توان موشکی در دوران مذاکرات برجام هم در دستورکار قرار نداشت و هیچ گاه هم در دستورکار قرار نخواهد داشت که براساس آن، ایران بخواهد با طرف مقابل مذاکره‌ای کند.

دهقان با بیان اینکه توان موشکی ایران بخشی از اقتدار ملت ایران است، خاطرنشان کرد: دشمن هیچ عامل قدرتی را از ملت ایران نمی‌پذیرد و علاقه‌مند است از هر طریق این عامل قدرت را از بین ببرد.

                                                                                                                           bartarinha.ir      

بهشت گمشده شیراز

سلام عزیزم

 

 

 

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

این منطقه دیدنی که زیبایی انبوه درختان و پرآبی رودخانه‌هایش چشم هر بیننده را می‌نوازد و میهمانان را به تحسین و تکریم آفرینش گر هستی وا می دارد از جمله مناطق حفاظت شده استان فارس است. پوشش گیاهی مناسب، آبشارهای کم ارتفاع طبیعی و آب فراوانی که از مظهر چشمه ها از کوه در مسیر دره به طرف پائین سرازیر می شود موجب شده که این منطقه از زیبایی شگفت انگیزی برخوردار باشد. انبوه درختان در منطقه بهشت گمشده در پاره‌ای از مناطق چنان پنجه در پنجه هم انداخته‌ و سقفی از نوازش بر سر رهگذران و گردشگران ساخته که به سختی می توان درخشش آفتاب را از میان شاخ و برگ درختان دید. در این منطقه زیبا و دیدنی آنچه به چشم می‌آید سبزی و زیبایی مناظر شگرف و آنچه به گوش می‌رسد صدای نوازشگر آب و نغمه پردازی پرندگان و آنچه احساس می شود طراوت و سرزندگی است.

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

یکی از ویژگی‌های این پدیده طبیعی بستر سنگی کف دره است که رویشگاه درختان چنار، گردو و گیاهان سایه پسند است. این درختان در فضای کم نور تنگ بستانک برای دسترسی به نور، در رقابت هستند و قامت بلند و  پوشش به هم پیوسته‌ای دارند. پوشش گیاهی منطقه تنگ بستانک شامل دو جامعه پسته و بادام و جامعه بلوط است و درختان و درختچه‌هایی از قبیل کیکم، زرشک، شیرخشت، بنه، چنار و گیاهان مرتعی از قبیل خارشتر، شیرین بیان، درمنه، گون و گرامینه را دارا می‌باشد.گونه های جانوری این منطقه نیز شامل قوچ، میش، بز وحشی، خرس، سمور، کلاغ و گونه هایی از پرندگان شکاری است.

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

 

منطقه تنگ بستانک طی مصوبه شماره ۱۹۴ شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیر بنائی دولت) مورخ ۱۳۷۸/۱۰/۱۵ با مساحت ۱۴۹۶۰ هکتار بعنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.منطقه ای عمدتا با پوشش جنگلی و کوهستانی با میانگین ارتفاعی بین ۱۷۰۰ تا ۳۷۰۰ متر. دارای اقلیم ایرانی تورانی دارای تابستان های خشک و زمستان های بسیار سرد که با ریزش برف و یخبندان همراه می باشد. میانگین درجه حرارت منطقه بین ۱۴ – ۱۶ درجه و متوسط بارندگی آن ۴۷۹/۴۲ میلی متر می باشد.

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

وضعیت اجتماعی منطقه:

زراعت: میزان سطح اراضی زیر کشت آبی و دیم در منطقه ۱۵۷۶ هکتار می باشد که ۱۲۲۷ هکتار به اراضی آبی و ۳۵۳ هکتار به اراضی دیم اختصاص دارد. زراعت آبی شامل: گندم، جو، لوبیا و شلتوک و ترکیب کشت دیم شامل: گندم، عدس، جو و نخود می باشد.

باغداری: بطور کلی میزان سطح اراضی باغی در منطقه ۳۶۷ هکتار می باشد که بالاترین میزان باغ آبی متعلق به روستای کهکران و کمترین مربوط به آب باد می باشد.

دامداری: دامداری در منطقه به صورت سنتی و به صورت نگهداری در کنار منازل مسکونی صورت می پذیرد. در منطقه ۴۰۰۵ راس گوسفند و بره، ۳۰۲۵ راس بز و بزغاله و ۴۹۴ راس گاو و گوساله وجود دارد.

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

تنگه بستاک بهشت بی مانند فارس

جنگ عراق با ایران

 سلام عزیزم

 

جنگ عراق با ایران که در ایران با نام جنگ تحمیلی یا دفاع مقدس شناخته می‌شود، طولانی‌ترین جنگ متعارف در قرن بیستم میلادی و دومین جنگ طولانی این قرن پس از جنگ ویتنام بود که نزدیک به هشت سال به طول انجامید. جنگ به صورت رسمی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برابر ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ آغاز شد. در این روز درگیری‌های پراکنده مرزی دو کشور با یورش همزمان نیروی هوایی عراق به ده فرودگاه نظامی و غیرنظامی ایران و تهاجم نیروی زمینی این کشور در تمام مرزها به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد هرچند مقامات عراقی معتقد بودند که جنگ از ۴ سپتامبر با حملات توپخانه‌ای ایران به شهرهای مرزی عراق آغاز شده‌است. 

                                                                                                                        wikipedia.org

گلچيني از سخنان شهيد مطهري

 سلام عزیزم

دستي بر آفتاب

 

منطق اسلام

ولي از نظر اسلام ، رابطه انسان و جهان از نوع رابطه زنداني و چاه و در چاه افتاده نيست ، بلکه از نوع 1- رابطه کشاورز است با مزرعه ، ويا 2- اسب دونده با ميدان مسابقه ، و يا 3- سوداگر با بازار تجارت ، و يا 4- عابد با معبد است . دنيا از نظر اسلام محل تربيت انسان و جايگاه تکامل او است . ( کتاب سيري در نهج البلاغه )

علم

- اساسا اين تقسيم درستي نيست که ما علوم را بدو رشته تقسيم کنيم : علوم ديني و علوم غير ديني ، تا اين توهم براي بعضي پيش بيايد که علومي که اصطلاحا علوم غير ديني ناميده مي شود از اسلام بيگانه اند . جامعيت و خاتميت اسلام اقتضا ميکند که هر علم مفيد و نافعي را که براي جامعه اسلامي لازم و ضروري است علم ديني بخوانيم .

- هر علمي که بحال اسلام و مسلمين نافع است و براي آنها لازم است آن را بايد از علوم ديني شمرد ، و اگر کسي خلوص نيت داشته باشد و براي خدمت به اسلام و مسلمين آن علم را تحصيل ميکند مشمول اجر و ثوابهاييکه در تحصيل علم گفته شده هست ، مشمول اين حديث هست که « فرشتگان بزير پاي طالبان علم پر مي نهند » اما اگر خلوص نيت در کار نباشد تحصيل هيچ علم ولو ياد گرفتن ايات قرآن باشد اجر و ثوابي ندارد . ( کتاب رهبري نسل جوان ، قسمت فريضه علم)

کشورهاي عقب مانده اسلامي

شما در دنيا در ميان همه کشورهاي دينا مگر کشور هاي خيلي خيلي وحشي ، اگر برويد کشورهاي اسلامي عقب مانده ترين و منحط ترين کشورها است ، نه تنها خيال بکنيد در صنعت عقب هستند ، در همه چيز ، در علم عقب هستند ، در اخلاق عقب هستند ، در انسانيت و معنويت عقب هستند اين بايد چجور باشد ، يا بايد بگوييم اساسا اسلام يعني همان حقيقت اسلام در مغز و روح اين ملت ها هست ولي خاصيت اسلام اين است که ملت ها را عقب مي برد ، دشمنان دين هم بزرگترين حربه تبليغاتي آنها همين انحطاط فعلي مسلمين است ، ويا بايد اعتراف کنيم که حقيقت اسلام بصورت اصلي در مغز و روح ما موجود نيست بلکه اين فکر اغلب در مغزهاي ما بصورت مسخ شده موجود است ، توحيد ما توحيد مسخ شده است ، نبوت ما نبوت مسخ شده است ، ولايت ما ولايت مسخ شده است اعتقاد به قيامت ما کم و بيش همينطور ، تمام دستورهاي اصولي اسلام در فکر ما همه تغيير شکل داده ، در دين صبر هست ، زهد هست ، تقوي هست ، تمام همه اينها بدون استثنا بصورت مسخ شده در ذهن ما موجود است ... ( کتاب رهبري نسل جوان قسمت احيا فکر ديني )

فرمانده نیروی زمینی سپاه:سپاه بر تروریست‌ها مسلط است/ خطایی کنند نابودشان می‌کنیم

سلام عزیزم


به گزارش نامه نيوز ، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در چهارمین یادواره شهدای یگان ویژه صابرین طی سخنانی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم شهدایی هستند که امنیت پایدار را برای جمهوری اسلامی در پی خواهند داشت. شهدایی که حضورشان در خارج از مرزهای کشور برای دفاع از ارزش ها و باورهای دینی‌مان است.

وی افزود: ما در وضعیت و منطقه‌ای قرار دادیم که منطقه آشوب‌زده و آشفته‌ای است. قریب به 60 درصد از آن سوی مرزهای ما هیچ کنترلی از جانب کشور همسایه نمی‌شود و مرزها در دست عناصر تروریستی است.

پاکپور ادامه داد: در شمال غرب تا سردشت عناصر تروریستی پ‌ک‌ک در مرزها حضور دارند و خبری از سربازان عراقی نیست و هم مرز ما گروه‌های تروریستی مستقر هستند. از قاسم‌دشت تا سومار نیز کشور همسایه حاکمیتی ندارد و تروریست‌ها حضور دارند. از سومار تا شلمچه نیز به همین صورت است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در شرق نیز از چابهار تا مرزهای پاکستان مأمن گروه‌های تروریستی است و هیچ کنترل و حضور موثری از سوی پاکستان صورت نمی‌گیرد. در مرزهای افغانستان هم طالبان و عناصری از داعش وجود دارد و افغانستان حاکمیتی در آن ندارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت گذشته مرزها اظهار داشت: در سال‌های 86 تا 88 ما در عمق خاک خود با گروهک‌های تروریستی می‌جنگیدیم و کمین آن‌ها تعدادی از بچه‌های ما شهید می‌شدند.

خاکپور افزود: وقتی مسئولیت امنیت در جنوب شرق به سپاه واگذار شد و سردار شوشتری فرمانده قرارگاه قدس شد بعد از یکی دو ماه به منطقه رفتم و برای ایجاد امنیت پایدار در این منطقه طرح‌های مختلفی را بررسی کردیم .زیرا ناامنی زیادی در آن سالها در این منطقه وجود داشت. ولی شرایط الان با وضعیت آشفته پیرامونمان قابل مقایسه با آن زمان نیست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما در گذشته در بخشی از مرزهای شمال غرب اصلا حضور نداشتیم و آنجا جولانگاه تروریست‌ها بود و آن‌ها دارای عمق وسیع امنیتی بودند و ما با توپخانه‌های دور برد عقبه‌های ضد انقلاب و دشمن را می‌زدیم. زیرا ضد انقلاب عمقی از ما را گرفته بود و ما نه پاسگاه داشتیم و نه حضور و هر هفته کمین می‌زدند و چند نفر از بچه های ما را شهید می‌کردند.

وی تاکید کرد: اما از سال 89 که بنا بر فرمان فرمانده معظم کل قوا بنا شد این امنیت در شمال غرب و جنوب شرق پایدار بماند خون شهدای صابرین باعث شد امنیت برقرار شود.

خاکپور ادامه داد: در سال 90 عملیات‌ها در شمال غرب شروع شد و رزمندگان ما در ارتفاعات 3000 متر به بالا با شرایط خاص خود حضور پیدا کردند و خونی که در ارتفاعات جاسوسان از شهدای صابرین جاری شد به مثابه یک گداخته وسیع از آهن همه ارتفاعات شمال غرب را فتح کرد.

خاکپور گفت: بعد از عملیات جاسوسان و شهید شدن تعدادی از عزیزانمان در آنجا که گرفتن ارتفاعات پانه سر را به دنبال داشت برخی از عناصر تروریستی که فکر نمی کردند بچه‌های ما بتوانند به آن جا بیایند در سنگرهای خود خودکشی کردند.

وی افزود: در همین سال 94 هم ارتفاعات گلاله و ماهرو توسط بچه‌های صابرین فتح شد ما الان بالای سر تک تک تمام سنگرهای دشمنان هستیم و اگر خطایی کنند با خمپاره 60 و تیربار آن‌ها را می‌زنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: در زمانی در جنوب شرق تروریست‌ها به عمق کشور می‌آمدند و عملیات‌های خود را انجام می‌دادند اما  الان در آن سوی مرز آن‌ها را زمینگیر کردیم و دشمن از آن سوی مرز با ما درگیر است.

خاکپور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این عملیات‌ها همه یگان‌ها نیروی زمینی نقش خود را داشتند اما یگان صابرین نقش ویژه‌ای داشت و امسال وقتی خواستیم در گلاله و ماهرو عملیات کنیم سخت‌ترین ارتفاعات به صابرین واگذار شد که ظرف دو ماه دژی مستحکم در آنجا ایجاد کردند.

خاکپور با اشاره به حضور رزمندگان صابرین در دفاع از حرم اظهار داشت: وقتی که هجمه‌ها از مرزهای کشور به باورهای ما شروع شد و مخصوصا یگان صابرین و دیگر یگان‌های نیروی زمینی به منطقه رفتند تا تعدی به حرم حضرت زینت و همین طور حرم اهل بیت در عراق نشود. ما در عراق هم شهید دادیم.

وی تاکید کرد: شهدای ما به هزاران کیلومتر خارج مرزها رفتند تا با دشمنان اهل بیت مقابله کنند. انها رفتند و آنجا شهید شدند چون به باورهای دینی ما تعدی شده بود. از طرفی اگر با آن دشمن در آنجا درگیر نشویم باید در مرزهای کرمانشاه و جنوب غرب با آنها مقابله کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت ما الان عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایم و میدان وسیعی به آن ها ندادیم زیرا اگر میدان وسیعی به آنها بدهیم به مرزهای ما می‌آیند.

خاکپور در پایان اظهار داشت: حضور ما در دفاع از حرم به این دلیل است که دشمن را در همانجا نابود کنیم تا به مرزهای ما نرسند و از مرزهای اعتقادی‌مان دفاع کنیم. 

vista.ir

رهبر معظم انقلاب: مجلس ریل‌گذار حرکت دولت است/ دشمن روی خبرگان حساس است

سلام عزیزم


رهبر معظم انقلاب: مجلس ریل‌گذار حرکت دولت است/ دشمن روی خبرگان حساس است

سیاست > رهبری - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: بیشتر کسانی که در تخریب شورای نگهبان با دشمن هم‌زبانی می‌کنند ملتفت نیستند؛ من کسی را به خیانت متهم نمی‌کنم.

به گزارش خبرآنلاین، ستون پیامکی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری این عبارات رهبرانقلاب  در دیدار امروز ایشان با هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی را منتشر کرده است:

**من لازم می‌دانم از اعماق دل از ملت ایران به خاطر حماسه‌ی ۲۲ بهمن امسال تشکر کنم/ جشن انقلاب بر شما مبارک باد و مبارک شد الحمدلله
** آمریکایی‌ها از اول انقلاب با چند نقطه‌ی اساسی از جمله «شورای نگهبان» مخالف بودند/ نتوانستند بساط شورای نگهبان را جمع کنند، حالا می‌خواهند تصمیمات آن را زیر سؤال ببرند که معنای آن غیرقانونی بودن انتخابات و مجلس و قوانین مجلس است/ می‌خواهند کشور را ۴ سال در خلأ قانونی بگذارند.
** بیشتر کسانی که در تخریب شورای نگهبان با دشمن هم‌زبانی می‌کنند ملتفت نیستند؛ من کسی را به خیانت متهم نمی‌کنم/ این فقط تخریب شورای نگهبان نیست، تخریب انتخابات و مجلس و ۴ سال قانون‌گذاری است/ این را من باید بگویم و افکار عمومی باید بدانند.
** مجلس ریل‌گذار حرکت دولت است/ اگر مجلس دنبال رفاه مردم، عدالت، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و عزت و استقلال باشد، ریل‌گذاری به سمت این اهداف خواهد بود/ اگر مجلس، مرعوب غرب و آمریکا باشد، دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد، این، مملکت را بدبخت خواهد کرد.
** مجلس خبرگان بسیار مهم است/ خبرگان در لحظه‌ی لازم رهبر را تعیین می‌کند/ اگر اعضای خبرگان، دلبسته‌ی انقلاب و ملت، و آگاه و پایدار در مقابل توطئه‌های دشمن باشند یک‌جور عمل می‌کنند؛ اگر این‌گونه نباشند جور دیگر عمل می‌کنند/ لذا دشمن روی خبرگان حساس است.
** یکی از اهداف مذاکره‌کنندگان که واقعاً زحمت کشیدند و عرق ریختند این بود که با سرمایه‌گذاری خارجی گشایش اقتصادی ایجاد شود/ دو روز قبل مسئول آمریکایی گفت کاری می‌کنیم که کسی جرات نکند در ایران سرمایه‌گذاری کند/ اینکه بنده ۱۰ بار گفتم نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد، معنایش این است/ ۲ سال مذاکره، حالا که تمام شد می‌گویند ما نمی‌گذاریم.
** سیاستمدار آمریکایی اعتراض می‌کند که چرا مردم «مرگ بر آمریکا» می‌گویند/ این‌طور عمل می‌کنید؛ این گذشته‌ی شما است؛ این سابقه‌ی شما است/ می‌خواهید مردم چه بگویند؟!/ بله، در دیدارهای خصوصی لبخند می‌زنند، دست می‌دهند و حرف‌های چرب و نرم می‌زنند؛ این برای دیدارهای دیپلماتیک است و ارزشی ندارد.

جملات برگزیده درباره «۲۲ بهمن و دهه فجر»

 

 سلام عزیزم

در آستانه فرارسیدن «۲۲ بهمن» سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR جملات برگزیده از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره «دهه فجر و ۲۲ بهمن» منتشر کرد:

* بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت. ۱۳۶۸/۱۱/۰۴

* هر گاه و هر جا که از پیروزی ۲۲ بهمن یادی و نامی آورده می شود، چهره ی شهید و نقش خونین شهادت، در برابر چشم ها پدیدار می گردد. ۱۳۶۸/۱۱/۱۹

* دهه‌ی فجر، در حقیقت مقطع رهایی ملت ایران و آن بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* دهه‌ی فجر، آن آیینه‌یی است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد. اگر این آیینه نبود، باز هم مثل همان دوره‌های تاریک و قرون خالیه، بایستی ما مینشستیم و اسمی از اسلام میآوردیم. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* برگزاری دهه‌ی فجر، باید مثل برگزاری جشن نیمه‌ی شعبان باشد. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* خاطره‌ی امام، بیش از همیشه، در دهه‌ی فجر و بیست‌ودوی بهمن است. حتّی بیشتر از مراسم سالگرد رحلت امام، این بزرگداشت نشان‌دهنده‌ی شخصیت آن بزرگوار است. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22003/C/13911122_0122003.jpg
* دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایی که خود امام و اسلام برای ما ترسیم کرده‌اند. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

* ۲۲ بهمن در حیات تاریخی و ملی کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوی حق و صلاح نقش بزرگی داشته است. ۱۳۷۸/۱۱/۰۶

* در طلیعه‌ی‌ روزهای‌ درخشان‌ فجر از همه‌ چیز شایسته‌تر تکریم‌ شهیدان‌ و خضوع‌ در برابر روح‌ فداکار آنهاست‌. ۱۳۷۹/۱۱/۱۲

* دشمنان سعی میکنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم میآورد. سعی میکنند امام را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست. ۱۳۸۰/۱۱/۰۳

* حادثه بیست‌ودوم بهمن و پیروزی انقلاب، پایان تحقیر ملت ایران بود. ۱۳۸۰/۱۱/۲۱
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22003/C/13911122_1522003.jpg
* اگر انقلاب اسلامی و امام بزرگوار ما نبود و اگر اسلام پرچمدار انقلاب و تحوّل در این کشور نبود، هیچ امیدی وجود نداشت که سلطه جهنّمىِ تحقیرآمیز امریکا و حکومت دیکتاتورىِ قسىّ‌القلب پهلوی از این مملکت برکنده شود. ۱۳۸۱/۰۳/۱۴

* راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن در جهان یک پدیده بینظیر است؛ هیچ کشوری در هیچ مراسمی چنین اجتماعی را در شهرهای بزرگ و کوچک به خود نمیبیند و به یاد ندارد؛ این مخصوص شماست. ۱۳۸۲/۱۱/۲۴

* راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن مظهر اقتدار ملی است؛ نشان‌دهنده‌ی عزم عمومی ملت ایران است؛ مظهر همان چیزی است که هر دشمنی را در هر حد و اندازه‌یی از اقتدار نظامی و تواناییهای تبلیغاتی و سیاسی، مرعوب میکند. ۱۳۸۳/۱۱/۱۹

* ملت ایران هر سال با حرکت خود در بیست‌ودوم بهمن، دشمن را در جای خود متوقف و وادار به عقب‌نشینی کرده. ۱۳۸۳/۱۱/۱۹
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22003/C/13911122_1122003.jpg
* روز ۲۲ بهمن و راهپیمائی ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی است؛ مظهر اقتدار ملت ایران است؛ مظهر حضور مردمی و اراده و عزم ملی ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همه‌ی شرائط به خیابانها میآیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار میدهند؛ این خیلی باعظمت است.  
                                                                                                                                                                       khamenei.ir