مقصر طولانی شدن گفتگوهای هسته ای کیست؟

 

سلام عزیزم

 

 

 

بین الملل > دیپلماسی - مذاکرات هسته ای طولانی شده و خیلی ها از این طولانی شدن راضی نیستند. اما واقعا این طولانی شدن بد است؟

سعید جعفری پویا - وین

بسیار آسان است پا روی پا انداختن و از کیلومترها آن طرف تر، غر زدن که بالاخره کی این مذاکرات تمام می شود؟ این همه تمدید برای چه؟ همه را سر کار گذاشته اند، خودشان هم می دانند نتیجه ای در کار نیست و ... از این قسم غرولند کردن ها. 

مشابه چنین ادبیاتی بسیار دیده و شنیده شده است. فرقی هم نمی کند کجا باشید. مکالمه درون تاکسی، سر کلاس درس دانشگاه، در محیط کار یا یک مهمانی خانوادگی. اما واقعا چقدر از کسانی که این صحبت ها را مطرح می کنند از جزئیات یک مذاکره بین المللی آگاهی دارند. چقدر از آنها از فشاری که روی تیم مذاکره کننده وجود دارد مطلع هستند؟ چند درصد از این افراد نق زننده یا منتقد آگاه هستند که این گفتگوها در زمره مهمترین مذاکرات بین المللی قرن حاضر گنجانده می شود. آیا افکار عمومی که تنها نتیجه توافق را از مذاکرات می خواهند می دانند که ظریف و همراهانش تا چه اندازه مذاکرات سخت و نفسگیر و خسته کننده ای را پی می گیرند.

در حدود دو هفته اخیر کم دیده نشده اظهار نظرهایی که خبر می داد مذاکرات به نتیجه رسیده و ظریف و همراهان مشغول وین گردی هستند و به گشت و گذار و خرید وقت می گذرانند. اما برای این دوستان باید گفت که مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱ یکی از مهمترین گفتگوهای تاریخ ایران و قراردادی که بر سر آن بسته می شود یکی از مهمترین قراردادهای تاریخ معاصر ایران به شمار می رود. نشست و برخاست هایی پیچیده و درهم تنیده که دشواری های آن را در تصاویر منتشر شده از وزرای غربی می توان دریافت.

در بسیاری از عکس ها کلافگی وزرای خارجه کشورهای اروپایی به وضوع قابل مشاهده است.

حتما برای ظریف راحت بود که در میز مذاکره می نشست و مواضع ابلاغ می کرد و سرش را هم بالا نمی آورد تا با طرفین مذاکره کننده غربی چشم در چشم شود، ژستی که برای طرف مقابله مذاکره نامانوس، بعضا توهین آمیز و غیر قابل درک است.  اما ظریف با مستقیم در چشم های مخاطب خود نگاه می کند، همانطور که می خندد، همانقدر نیز جدی و گاه پرخاشگر می شود و ارتباط را به قدری پیش می برد که بر سر تک تک کلمات توافق و قطعنامه شورای امنیت با کشورهای غربی کلنجار می رود که مبادا در فردای روزگار تاریخ از او به عنوان دیپلماتی نالایق یاد کند.

یک خبرنگار اروپایی درباره سخت گیری های ظریف به من می گوید: «ظریف به قدری بر سر تک تک کلمات متن توافق با وزرای غربی بحث و جدل دارد که تقریبا حوصله همه سررفته است. هموند و اشتاین مایر رسما خواهان اتمام هرچه سریعتر این مذاکرات و حصول توافق نهایی هستند، اما همه متفق القول بر این باورند آنچه مسیر مذاکرات را طولانی کرده سخت گیری های ظریف است.»

البته که تردیدی وجود ندارد آنچه ظریف پای میز مذاکره از طرف مقابل طلب می کند انتظار نامعقول و غیر معمولی نیست و دلیل اصلی طولانی شدن این گفتگوها دشوار بودن پذیرش تلاش های ظریف از سوی طرف های غربی است. وزرای غربی که سالها تلاش کرده اند با یاری سوءمدیریت های هشت ساله دولت پیشین این شرایط نامطلوب را بر ما تحمیل کنند حالا شنیدن صدای منطقی و حقوقی ایران و ظریف برایشان ثقیل است.

تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیک می داند تک تک کلماتی که در متون این توافقات به کار می رود بار حقوقی دارد و می تواند در آینده سیاسی ایران، زمین را به آسمان و آسمان را به زمین پیوند دهد. آنها  همچنین تجربه توافقات سعدآباد و بروکسل را هم از سر گذرانده اند. آنجا که تیم مذاکره کننده با وجود حمایت های تمام و کمال مقام معظم رهبری و البته اطلاع ایشان از جزئیات توافقات، پای قراردادها را امضا کرد اما دیری نپایید که مخالفان بلوایی به پا کردند و روحانی و ظریف و تیم همراه را خائنان به وطن معرفی نمودند.

حالا ظریف با کوله باری از تجربه از سالها حضور در سازمان ملل مبانی امنیت ملی را به احساسات زودگذر و موقتی گره نزده است که اگر بنای این کار را داشت مدت ها قبل توافق روی میز بود. شاید بهتر باشد به جای ابراز نارضایتی کردن از روند طولانی شده مذاکرات هسته ای قدری از پیچیدگی های این فراگرد آگاهی یابیم تا بدانیم ظریف و یارانش چه مسیر پر پیچ و خمی را پشت سر گذاشته اند. هرچند تقدس نمایی های بی مورد و مقایسه کردن افراد با یکدیگر و روزی لباس امیرکبیر بر تن کسی کردن و فردا او را میرزا آقاخان نوری دانستن عادت دیرین ماست ولی ظریف نه مصدق است، نه فروغی و نه امیر کبیر. ظریف نه وزیر خارجه روحانی است و نه سفیر احمدی نژاد، ظریف دیپلماتی توانمند است که حیطه سیاست ورزی خود را نیک می شناسد و آگاه است وظیفه دیپلمات، سیاست گذاری نیست بلکه باید منویات و خواسته های سیستم را با هنر دیپلماسی تلفیق نماید تا خروجی مد نظر دستگاه سیاسی حاکم برآورده شود.

شاید لازم باشد به احترام این دیپلمات از جای برخیزیم

 

 

ی.بی.اس: مذاکرات به سمت توافق شتاب گرفته است

 

سلام عزیزم


 
 

 

خبرگزارای پانا: شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی گزارش داد مذاکرات به سمت دستیابی به توافق هسته‌ای شتاب گرفته است و این دیپلمات‌ها تا امشب باید از این که توافقی امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر مطلع شوند.

 

 

به گزارش سرویس سیاسی پانا، شبکه خبری سی.بی.اس نیوز آمریکا گزارش داد،‌ انتظار نمی‌رود، یک‌شنبه شب توافق نهایی هسته‌ای اعلام شود و در سریع‌ترین زمان ممکن چنین توافقی دوشنبه شب اعلام خواهد شد.

شبکه سی.بی.اس هم‌چنین به نقل از یک مقام ایرانی بلندپایه اعلام کرد، به لحاظ لجستیکی و به علت حجم بالای پیش‌نویس توافق، اعلام توافق در یک‌شنبه شب امکان‌پذیر نیست.

از آن‌جا که تعدادی از وزیران امور خارجه کشورها باید به سراغ تعهدات دیگرشان خارج از شهر وین بروند،‌ هدف این است که مذاکرات تا دوشنبه به اتمام برسد و یک دیپلمات غربی نیز گفت: ما به هیچ وجه علاقه‌ای به تمدید دوباره مذاکرات نداریم.

یک مقام بلندپایه آمریکایی نیز گفت: مذاکره‌کنندگان هم‌چنان در حال بحث درباره تعدادی از مناقشه برانگیزترین مسائل شامل نحوه برداشتن تحریم‌ها، لغو تحریم تسلیحاتی ایران و مدت محدودیت‌ها علیه توسعه برنامه هسته‌ای ایران فراتر از نخستین دهه توافق هستند. به گفته این مقام آمریکایی آخرین یک درصد مسائل مطرح باقی مانده که دشوارترین مسائل محسوب می‌شوند، ممکن است هر چیز دیگری را که تاکنون درباره آن‌ها توافق شده به خطر بیاندازند.

بر اساس این گزارش مذاکره کنندگان واقعا خسته شده‌اند و دیپلمات‌های فرانسوی مشتاق به بازگشت به کشورشان هستند تا در جشن روز باستی شرکت کنند.

یک دیپلمات آمریکایی گفت اکنون آشکار است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نمی‌تواند منحصرا خودش را بیش‌تر از این وقف این مساله کند. کری در شانزدهمین روز مذاکرات هسته‌ای، بیش‌تر از هر وزیر امور خارجه دیگر آمریکا در 30 سال گذشته برای انجام ماموریت از کشورش خارج بوده است اما دیپلمات‌های آمریکایی این مساله را که ممکن است کری عجله به خرج داده و توافق بدی برقرار کند رد کردند.

http://tnews.ir

 

 

 

چرا آمریکا از ایران درخواست مذاکرات کرد؟

 

 

سلام عزیزم

چرا آمریکا از ایران درخواست مذاکرات کرد؟

نویسنده: محمد پورغلامی

مذاکرات هسته‌ای در جهان دستخوش تغییر
شاید در نگاه اول، عجیب به نظر برسد اما پرونده‌ی هسته‌ای ایران، بیش از آن که ماهیت تکنیکال و داخلی داشته باشد، ماهیت «ژئوپلتیک» و «منطقه‌ای» دارد و در حقیقت آمریکا به حل آن در یک چارچوب کلان منطقه‌ای می‌نگرد.
جهان و به تبع آن منطقه‌ی غرب آسیا دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است. تغییراتی که حاکی از تغییر ژئوپلتیک جهان است، آن هم دقیقا خلاف نقشه‌ای که آمریکا به عنوان قدرت هژمون دو دهه‌ی اخیر برای آن ترسیم کرده بود.

شکست پروژه‌ی نظم نوین آمریکایی

پیش‌تر، ریچارد نیکسون، سی‌وهفتمین رئیس‌جمهور آمریکا در فاصله‌ی زمانی ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲ میلادی، در بیان اهمیت جهان اسلام گفته بود: ««جهان اسلام در قرن بیست‌ویکم، مهم‌ترین میدان‌های زورآزمایی سیاست آمریکا است.»۱
آغاز دهه‌ی ۹۰ میلادی و متعاقب حمله‌ی صدام به کویت، آمریکا به بهانه‌ی کمک به کویت، وارد منطقه‌ی خلیج فارس شد. «جورج بوش پدر»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در توجیه دلایل چنین اقدامی، سخن از «نظم نوین جهانی» کرد. نظمی که در آن محور جهان بر مبنای آمریکا و «ارزش‌های آمریکایی» استوار بود. بعدتر، و به دنبال حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر، «جورج بوش پسر»، راه پدر را ادامه داد و پرده از چگونگی فرآیند اجرایی شدن این نظم نوین برداشت. وی در ۲۹ بهمن ماه ۱۳۸۰ (۱۸ فوریه ۲۰۰۲) در کنفرانس مطبوعاتی که به همراه «جونیچیرو کویزومی»، نخست‌وزیر ژاپن برگزار کرد به صراحت گفت: «تاریخ یک فرصت استثنایی را به ما (دولتمردان آمریکا) داده است تا از آزادی دفاع کنیم. ما این فرصت و لحظه را به چنگ آورده‌ایم و عمل خواهیم کرد. من از منافع خودمان دفاع خواهم کرد. من از مردم آمریکا دفاع می‌کنم.» پس از او، کاندولیزا رایس، وزیر‌خارجه‌ی خشونت‌طلب وی نیز به میدان آمد و تصریح کرد: «سیاست‌خارجی ما به‌طور قطع یک سیاست‌خارجی مداخله‌گرا است و این سیاست برخاسته از منافع ملی ماست و نه برخاسته از منافع جامعه‌ی موهوم بین‌المللی.»
از همین‌جا بود که یازده سپتامبر بهانه‌ای شد برای لشگرکشی‌های گسترده به عراق و افغانستان و آغاز جنگی در منطقه‌ی غرب آسیا به منظور دستیابی به نظم نوین جهانیِ آمریکایی. اما مدت زمانی نگذشته بود که آمریکایی‌ها خوب فهمیدند که در باتلاق غرب آسیا گیر افتاده‌اند و واقعیات منطقه آنگونه که تصور می‌کردند پیش نرفته است. سلسله تحولاتی که در نهایت به آغاز موج «بیداری اسلامی» در جهان اسلام کشید، پایان پروژه‌ی نظم نوین جهانی آمریکایی، و شروع نظم نوینی بر اساس خواست و رأی مردم منطقه بود.
در کنار این موضوع، بحران‌های اجتماعی و بروز جنبش‌هایی نظیر «جنبش وال‌ استریت» که به تبع بحران مالی- اقتصادی در آمریکا و اروپا آغاز شده بود، و هم‌چنین ظهور قدرت‌های نوظهور اقتصادی- سیاسی در جهان، نشان‌دهنده‌ی تحولات گسترده در جهان، و کاهش قدرت هرچه بیشتر آمریکا شد. رهبر انقلاب در جایی درباره‌ی این تحولات چنین فرمودند:
«امروز جهان درگیر تحولات اساسی است، این را نمی‌شود منکر شد؛ شما نگاه کنید به منطقه‌ی شمال آفریقا و مناطق دیگری از آفریقا، در منطقه‌ی آسیا و قدرت‌هایی که در آسیا سر برآورده‌اند و در دنیا عرض اندام می‌کنند در مقابل قدرت‌های سنتی عالم، [یا] وضعیتی که در اروپا ملاحظه می‌کنید وجود دارد؛ دنیا در حال یک تحول است. حالا تحولات جهانی و تاریخی طبعا در زمان کوتاه تحقق پیدا نمی‌کند؛ این‌جور نیست که حالا ما فرض کنیم اگر تحولی دارد رخ می‌دهد باید در ظرف شش‌ماه، یک سال، دو سال انجام بگیرد؛ نه، نشانه‌های تحول را باید دید ولو این تحول به‌مرور در ظرف بیست سال انجام خواهد گرفت؛ لکن ما [باید] بفهمیم که در دنیا چه دارد اتفاق می‌افتد. بنابراین نکته‌ی اول این است که دنیا درگیر تحولات اساسی است؛ این را بفهمیم. نکته‌ی دوم این است که آرامش ظاهری جبهه‌ی مسلط جهانی - یعنی همین قدرت‌های سنتی‌ای که در دنیا حاکم بودند، چه قدرت آمریکا، چه قدرت‌های اروپایی؛ که یک آرامشی داشتند این‌ها از لحاظ اقتصادی، از لحاظ رسانه‌ای، از لحاظ استقرار اجتماعی در داخل کشورهایشان و یک آرامشی به‌ظاهر بر زندگی این‌ها حاکم بود - امروز به‌هم خورده، نشانه‌های این به‌هم‌خوردگی را انسان می‌بیند.»

راهبرد اصلی آمریکا در منطقه

در چنین شرایطی، راهبرد اصلی آمریکا در منطقه‌ی غرب آسیا، جلوگیری از ظهور قدرت‌های جدید بوده و هست. آمریکا به خوبی فهمیده که نظم پیشین جهان دستخوش تغییرات شده است و جهان به سمت «نظم نوینی» در حال حرکت است. بنابراین باید به هر طریقی که شده از شکل‌گیری آن جلوگیری کند. در این بین، مهار ایران به‌عنوان یک قدرت نوظهور منطقه‌ای که دومین کشور استراتژیک جهان از نظر ذخایر نفت و گاز محسوب می‌شود و بر مهم‌ترین آبراه‌ ترانزیت منابع انرژی جهان تسلط دارد، در دستور کار سیاستمداران آمریکایی و غربی قرار گرفت. مخصوصا آنکه ایران با مدل «انقلاب اسلامی»، الگوی جدیدی از شیوه‌ی اداره‌ی حکومت و چگونگی مناسبات بین‌المللی را ارائه کرده است که به‌دلیل جذابیت‌هایی که دارد، به سرعت در حال تکثیر در جهان است.
از همین روی، «جرج فریدمن» مدیرکل آژانس اطلاعات و مراقبت راهبردی آمریکا که به خاطر آثارش در حوزه‌ی پیش‌بینی‌های استراتژیک، از جمله کتاب «صد سال آینده، سناریویی برای سده‌ی بیست‌ویکم» شهرت جهانی یافته است، در سال ۲۰۱۲ کتاب «دهه‌ی آینده» را به رشته‌ی تحریر در آورده و به بیان راهبردهای آمریکا در دهه‌ی آینده پرداخته است. فریدمن در این کتاب به راهبرد کلیدی آمریکا مبنی بر اینکه این کشور تلاش خواهد کرد تا در دهه‌ی آینده از ظهور قدرت‌های منطقه‌ای جلوگیری کند، اشاره کرده و مشخصا تصریح می‌کند: «اولویت دولت آمریکا در خاورمیانه، جلوگیری از پیشروی ایران است.»۲

ماهیت ژئوپلتیک پرونده‌ی هسته‌ای ایران

در چنین فضایی است که باید موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران مورد تحلیل قرار بگیرد. آمریکا به دلیل ضعف در حل موضوعات ژئوپلتیک منطقه و نفوذ روزافزون ایران در میان دولت‌ها و ملت‌ها، همان‌طور که رهبر انقلاب اشاره کردند، درخواست مذاکرات هسته‌ای را توسط یکی از «محترمین منطقه» به ایران اعلام کرد. از سویی دیگر، ایالات متحده برای مهار ایران، گزینه‌ی دیگری جز مذاکرات روی میز نداشت. موضوع پرونده‌ی هسته‌ای ایران می‌توانست برگ برنده‌ی آمریکا برای جلوگیری از قوی شدن هرچه بیشتر ایران در منطقه باشد. آن‌چنان‌که هانس بلیکس، مدیرکل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه‌ی تلویزیونی «راشاتودی» نیز ضمن ارائه‌ی یک گزارش مستند در این‌باره نتیجه گرفت که «نگرانی غرب از برنامه هسته‌ای ایران ساختگی است و هدف اصلی آن‌ها جلوگیری از قوی‌تر شدن ایران است.»
چندین ماه پیش «یوشکا فیشر»، وزیر پیشین امورخارجه و معاون صدراعظم سابق آلمان نیز در یادداشتی که در «پراجکت سیندیکیت» منتشر کرد، به بررسی تحولات اخیر منطقه‌ی غرب آسیا و آینده‌ی پیش روی آن پرداخته و نوشته بود: «ایران بزرگ‌ترین برنده‌ی این منطقه خواهد بود، کشوری که قدرت و نفوذش در عراق و افغانستان به‌واسطه‌ی سیاست‌های آمریکا در دوران جرج دبلیو بوش افزایش چشمگیری یافت. به‌منظور دستیابی به راه‌حل‌های پایدار در عراق و سوریه، همکاری ایران بسیار لازم و ضروری است و این کشور نقش بسیار مهمی را در مناقشه‌ی میان اسرائیل و فلسطین و همچنین لبنان ایفا می‌کند. دور زدن ایران در جستجو برای راه‌حل بحران‌های بی‌شمار این منطقه غیرممکن است. در واقع، به نظر می‌رسد گزینه‌ی مبارزه علیه گروه تروریستی داعش، حتی با وجود همکاری‌های نظامی محدود میان آمریکا و ایران به یکی از گزینه‌های موجود روی میز تبدیل شده است. با این حال، مسئله استراتژیکی اصلی در این زمینه در جبهه‌های جنگ منطقه حل‌وفصل نخواهد شد، بلکه تنها از طریق انجام مذاکرات مختلف و متعدد در مورد برنامه هسته‌ای ایران میسر خواهد بود.»۳
ربط دادن و کشاندن مذاکراتی که بر محور موضوع هسته‌ای ایران تشکیل شده است بر موضوعاتی نظیر اقدامات ایران در عرصه‌ی منطقه‌ای و بین‌المللی توسط آمریکایی‌ها نیز در همین پازل است که قابل فهم و تحلیل است. بر همین مبنا است که اساسا آمریکا به مذاکرات هسته‌ای به‌مثابه اهرمی برای مهار ایران و جلوگیری از ظهور این قدرت جدید منطقه‌ای نگاه می‌کند. از این زاویه، حتی اگر مشکل پرونده‌ی هسته‌ای ایران هم به سرانجام برسد، باز هم آمریکا موضوعات دیگری را بهانه خواهد کرد. همچنانی‌که جرج فریدمن، به این موضوع اشاره کرده و می‌گوید: «مشکل ما با ایران بر سر فعالیت هسته‌ای این کشور نیست، بلکه مشکل آن است که ایران نشان داده است نه فقط بدون حمایت آمریکا، بلکه در حال درگیری با آمریکا نیز می‌توان بزرگترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه بود. این پدیده ایران را به یک الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل کرده است و بهار عربی (انقلاب‌های اسلامی منطقه) را در پی داشته است.

http://rasekhoon.net

 

 

 

 

 

 

با خستگی مقابله کنید

 

سلام عزیزم

 

 

با استفاده از این خوراکی‌ها،

 

گاهی خستگی افراد به خاطر رژیم غذایی مورد استفاده شان است،‌ غذاهایی پر از قند و نمک که توان جسمی افراد را کم می کند و خستگی مداوم به بار می آورد.

 

با خستگی مقابله کنید

 

به گزارش جی پلاس،‌ اگر خستگی مدوام آزارتان می دهد و کلافه تان کرده، می توانید با استفاده از برخی از غذاهای در دسترس به راحتی با خستگی مبارزه کنید. این مواد خوراکی را همه مواد مغذی ضروری، مانند پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات های پیچیده و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی با کارکرد صحیح دارند و با خستگی مبارزه می کنند.

 

۱٫ موز

 

موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که بدن برای تبدیل قند به انرژی لازم دارد. همچنین، موز غنی از مواد مغذی بسیار مهم مانند ویتامین B، ویتامین C، اسیدهای چرب امگا ۳، اسیدهای چرب امگا ۶، فیبر و کربوهیدرات هاست که به از بین بردن خستگی کمک کرده، کم آبی بدن را از بین می برد، به علاوه، قند طبیعی مانند ساکاروز، فروکتوز و گلوکز در موز برای افزایش انرژی سریع ضروری است.

 

۲٫ چای سبز

 

یک فنجان چای سبز  با خستگی ناشی از استرس و کار مبارزه می کند. چای سبز حاوی پلی فنل است که به کاهش استرس، افزایش انرژی و بهبود تمرکز ذهنی کمک می کند به علاوه، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و با خستگی مقابله می کند.

 

۳٫ دانه کدو تنبل

 

دانه کدو تنبل میان وعده ایده آل برای مبارزه با خستگی است، زیرا پروتئین با کیفیت بالا، امگا ۳ اسیدهای چرب و ویتامین B1، B2، B5 و B6، و همچنین مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، فسفر، آهن و مس دارد. همه اینها مواد مغذی هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تأمین انرژی و مبارزه با خستگی مفیدندبه علاوه، تریپتوفان موجود در دانه کدو تنبل با خستگی مبارزه کرده و  خواب را بهتر می کند و می تواند خستگی فیزیکی را تسکین دهد.

 

۴٫ بلغور جو دوسر

 

یکی دیگر از مواد غذایی مناسب برای مبارزه با خستگی بلغور جو دوسر با کربوهیدرات با کیفیت است، که در بدن به عنوان گلیکوژن ذخیره شده و به عنوان سوخت برای مغز و ماهیچه ها در طول روز استفاده می شودبه علاوه شامل مواد مغذی مهم مانند پروتئین، منیزیم، فسفر و ویتامین B1 است که به تقویت سطوح انرژی کمک می کندبلغور  جو دوسر برای سلامت دستگاه گوارش یک ماده غذایی عالی است؛ حتی افراد دیابتی می توانند از بلغور جو دوسر برای حفظ سطح قند خون طبیعی استفاده کنند.

 

۵٫ ماست

 

مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و پروبیوتیک در ماست برای مبارزه با خستگی مناسب است، در واقع، فرآیندهای ماست بیش از  هر غذای جامد جذب می شود، و از این رو به عنوان یک منبع بزرگ برای تولید انرژی سریع هر زمان که شما به آن نیاز دارید کار می کند. پروبیوتیک های موجود در ماست همچنین می تواند به  سندرم خستگی مزمن کمک کند و نقش کلیدی در بهبود سلامت دستگاه گوارش دارد

 

۶٫ هندوانه

 

اگر در یک روز گرم احساس خستگی می کنید یا پس از ورزش به علت کاهش آب بدن، کم انرژی شده اید هندوانه بخورید. هندوانه سرشار از آب و درمان کننده خستگی است علاوه بر این، مواد مغذی ضد خستگی  مانند پتاسیم، ویتامین C، لیکوپن، بتاکاروتن و آهن دارد.

 

۷٫ گردو

 

یکی دیگر از مواد غذایی محبوب، گردو است که شامل اسیدهای چرب امگا۳ است و به راحتی می تواند با خستگی مقابله کند. گردو  افسردگی را درمان می کند و حاوی پروتئین و فیبر است، که پس از ورزش انرژی را زیاد می کند. گردو  همچنین مقداری منگنز، منیزیم، فسفر، آهن، مس و ویتامین دارد.

 

۸٫ لوبیا

 

لوبیاها مواد غذایی معجزه  آسایی هستند که خاصیت درمانی متعدد دارند و می توانند با خستگی مبارزه کنند. لوبیا سرشار از فیبر و دارای کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده و مجموعه ای از مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم، فسفر، مس و آهن است. این ترکیب غذایی منحصر به فرد در طولانی مدت به انسان انرژی می دهد و  مانع خستگی می شود.

 

۹٫ فلفل قرمز

 

فلفل قرمز یکی از بهترین منابع ویتامین C است. این آنتی اکسیدان ها نه تنها باعث افزایش توان سیستم ایمنی بدن می شود و خستگی را از بین می برد، بلکه با خستگی ناشی از استرس جسمانی یا عاطفی نیز مقابله می کند؛ همچنین مشخص شده کمبود ویتامین C باعث می شود که  احساس خستگی کنیمفلفل قرمز نیز سرشار از ویتامین A ،B6 و C، اسید فولیک و فیبر است.

 

۱۰٫ اسفناج

 

اسفناج یکی دیگر از مواد غذایی مفید ضدخستگی است که شما به راحتی می توانید در بازار پیدا کنید. اسفناج سرشار از آهن است و به سلول های بدن اکسیژن می رسانداین به نوبه خود تولید انرژی کرده و با خستگی و علائم آن مقابله می کند. اسفناج  دارای منیزیم، پتاسیم و ویتامین C و B است.

 

منبع: دکتر سلام

 

 

 

 

امام خمینی: اگر سر لیله القدر را بدانیم، همه مشکلات ما آسان می‌شود

 

 

سلام عزیزم

 

       

 

 

رهبر کبیر انقلاب اسلامی در 30 خرداد سال 64 در جمع مسئولان نظام با اشاره به سر لیله قدر گفت: حیات در اینجا نازله آن حقیقتی است که از عالم غیب آمده و موت رجوع به همان مرتبه ای است که در اول بوده است.

امام خمینی: اگر سر لیله القدر را بدانیم، همه مشکلات ما آسان می‌شود

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی با تأکید بر اینکه قضیه نزول قران برای ما تا جهان باقی است در پرده ابهام خواهد ماند، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان قضیه ‏اى اتفاق افتاد که ابعاد آن قضیه و ماهیت آن قضیه در ابهام الى الابد مانده است براى امثال ماها و آن نزول قرآن است. نزول قرآن بر قلب رسول اللَّه در لیله القدر، کیفیت نزول قرآن و قضیه چه بوده است و روح الأمین در قلب آن حضرت قرآن را نازل کرده است و از طرفى خدا انْزَلْناهُ فِى لَیْلَهِ الْقَدْر، این نزول قرآن در قلب پیغمبر در لیله القدر کیفیتش چیست؟ باید بگویم غیر از خود رسول اکرم و آنهایى که در دامن رسول اکرم بزرگ شدند و مورد عنایت خداى تبارک و تعالى، عنایات خاص او بودند، براى دیگران مطلقاً در حجاب ابهام است که مسأله تنزّل چى است، نزول در قلب چى است، روح الامین چى است، کیفیت وارد شدن روح الامین با قرآن در قلب رسول اللَّه‏ چى است، «لَیْلَهِ الْقَدْرِ» چى است؟ اینها مسائلى است که به نظر سطحى یک مطالب آسانى است، و گاهى هم یک حرف هایى گفته شده است؛ لکن به شما عرض کنم کیفیت نزول قرآن در ابهام باقى مانده است براى امثال ما، و کیفیت نزول ملائکه اللَّه در لیله القدر و ماهیت لیله القدر. (صحیفه امام؛ ج ۱۷،‌ ص ۴۸۹-۴۹۰)

ایشان با اشاره به اینکه قران سری است ما بین حق و ولی الله اعظم، افزود: ماه مبارک رمضان که ماه مبارک است ممکن است براى این باشد که ماهى است که ولى اعظم؛ یعنى رسول خدا واصل شده است و بعد از وصول، ملائکه را و قرآن را نازل کرده است. به قدرت او ملائکه نازل مى ‏شوند؛ به قدرت ولى اعظم است که قرآن نازل مى ‏شود و ملائک نازل مى ‏شوند. ولىّ اعظم، به حقیقت قرآن مى ‏رسد در ماه مبارک و شب قدر، و پس از رسیدن، متنزل مى ‏کند به وسیله ملائکه- که همه تابع او هستند- قرآن شریف را، تا به حدى که براى مردم بگوید. قرآن در حد ما نیست، در حد بشر نیست.

قرآن سرّى است بین حق و ولىّ اللَّه اعظم که رسول خداست، به تبع او نازل مى ‏شود تا مى‏ رسد به اینجایى که به صورت حروف و کتاب در مى ‏آید که ما هم از آن استفاده ناقص مى‏ کنیم. و اگر سرّ «لیله القدر» و سرّ «نزول ملائکه» در شب هاى قدر- که الآن هم براى ولىّ اللَّه اعظم حضرت صاحب- سلام اللَّه علیه- این معنا امتداد دارد- سرّ اینها را ما بدانیم، همه مشکلات ما آسان مى ‏شود. تمام مشکلاتى که ما داریم براى این است که، ما محجوبیم از اینکه واقعیت را آن طور که هست و نظام هستى را به آن طورى که تنظیم شده است، مشاهده کنیم. ما گمان مى‏ کنیم که حیاتِ در اینجا چیزى است و نبودن در اینجا نقصى است، در صورتى که حیات در اینجا نازله آن حقیقتى است که از عالم غیب آمده است و موت- اگر چنانچه موت انسانى باشد- رجوع به همان مرتبه‏ اى است که در اول بوده است، و البته مراتب مختلف و شئون مختلف است‏. (صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۲۸۵)

jplus.jamaran.ir

 
 

ادامه مطالب

 

پورمحمدی تصریح کرد: آقای ظریف به وزیر خارجه آمریکا گفت که شما به قول خودتان یک تحریم هوشمند فلج کننده علیه ما ایجاد کردید اما در همین ایام یمن برای شما یک مشکل شده و یک جبهه جدید برای ایران باز و حوزه نفوذ ایران گسترش یافته است.

وی افزود: امروز غیر از ملت ایران هیچ ملتی فریادرس فلسطین، لبنان، مردم یمن، عراق، سوریه، یمن و دیگر مظلومان جهان نیست.

وزیر دادگستری گفت: میانگین نفت سال 90 بالای 107 دلار بوده و بیش از 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم اما امروز ما یک میلیون بشکه نفت با قیمت حداکثر 52 تا 53 دلار صادر می‌کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: این نشان دهنده این است که بودجه ما از نفت 23 درصد شده است و ملت ما با این شرائط پذیرفته و صبر و تحمل می‌کند و به حمایت از مظلومان می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع یمن که ایجاد شد، استکبار گمان برد که ایران توان حمایت از مظلومان و مستضعفان را ندارد اما در همین ایام کشتی امدادی اول و دوم ما برای مردم یمن ارسال شد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: ما در شرائطی مهم هستیم و نمی‌خواهیم سختی‌ها را بر خود سنگین بگیریم و مشکلات و تنگناهای اقتصادی را بر خودمان ناگوار فرض کنیم چرا که اگر به ما سختی رسیده، دیگر ملت‌ها هم سختی کشیده‌اند.

پورمحمدی افزود: دیروز در دولت بحث داشتیم و وزرا می‌گفتند که باید به صورت جدی برای اشتغال فعالیت کنیم، الان در کشور ما جنس‌های ارزان وارد می‌شود و اشتغال ما ضربه شدید می‌خورد.

وی افزود: وزرا تاکید کردند که درست است در شرائط سختی قرار داریم اما باید اقتصاد، صنعت و اشتغال را رونق دهیم تا مشکلات مردم کمتر شود.

وزیر دادگستری با اشاره به امنیت ایران، گفت: همه ناامنی‌ها در اطراف ایران برای ما ایجاد شده و این جاهلان و وحشیانی که به کشتار مردم دست می‌زنند می‌گویند اگر ما دستمان برسد، همه شیعیان را ترور می‌کنیم.

پورمحمدی افزود: همه اهداف این تروریست‌های آدم‌کش ما ملت ایران و شیعیان هستیم، این‌ها هدفشان این است که شیعیان را گردن بزنند اما ایران ما به برکت نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضائی و اطلاعاتی ماست که بالاترین امنیت را دارد.

وی بیان کرد: دولت ادعا نکرده که همه امور درست است اما در شرائطی که آمریکا می‌گوید شدیدترین تحریم هوشمند و فلج کننده تاریخ را علیه ایران اعمال کردیم، روی پای خود ایستاده‌ایم.

وزیر دادگستری بیان کرد: ملت ایران صبور و به خودش متکی است و مسئولان هم در حال خدمت به آنها هستند، مسئولان برای رفع مشکل مردم دغدغه دارند و صدها کار می‌کنند که این کشور زمین نماند.

پورمحمدی افزود: اگر آمریکایی‌ها می‌دیدند که ما با این تحریم‌ها به قهقرا می‌رویم و تسلیم می‌شویم، یک ساعت هم حاضر نبودند با ما به مذاکره بنشینند اما الان که می‌بینند ملت ما ایستاده‌اند، بر مذاکره اصرار دارند.

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.irwww.tabnak.ir
 
ادامه نوشته

مذاکرات عزت ملت ایران در جهان را بالا می‌برد

 

 

وزیر دادگستری:
 
وزیر دادگستری با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای عزت ایران را در جهان بالا برده و نباید این مذاکرات را کوچک شمرد، گفت: موضوع یمن جبهه نفوذ ایران را گسترش داده است.
کد خبر: ۵۱۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ - 29 June 2015
وزیر دادگستری با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای عزت ایران را در جهان بالا برده و نباید این مذاکرات را کوچک شمرد، گفت: موضوع یمن جبهه نفوذ ایران را گسترش داده است.

به گزارش تسنیم، مصطفی پورمحمدی دقایقی پیش در مراسم یادواره شهدای هفتم تیر یزد با گرامی‌داشت بیش از 300 هزار شهید در دفاع مقدس و 17 هزار دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز ما در بهشت معطر شهادت و شاهد بودن زندگی می‌کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که کشور، ملت و امت ما در فضای بصیرت و آگاهی، جهاد، ایثار، خودباوری، دفاع از حق و ارزش‌های الهی سیر و زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز نقش ملت ایران نقش ممتاز و فوق‌العاده‌ای است.

وزیر دادگستری با اشاره به این مطلب که مبنا و ملاک این شاهد بودن، روش حق‌مداری و روش عدالت‌محوری قرار گرفته، عنوان کرد: الگو و ملاک بودن، مدار و مبنای عملی و واقعی می‌خواهد، با حرف، شعار، کلام، تبلیغات و کتاب جامعه تبدیل به الگو نمی‌شود بلکه جامعه در میدان عمل این شهادت باید اثبات شود.

پورمحمدی افزود: به همین دلیل است که امیرالمومنین علی(ع) و فرزندان بزرگوار ایشان مدار و ملاک حق‌مداری در جامعه جهانی می‌شود، نه تنها خطبه‌ها و سخنان بلکه عدالت عملی و عدالت در قضاوت، بیت المال، عزل و نصب، حب و بغض و دیگر موارد سیره امام علی(ع) زمینه این موضوع است.

وی ادامه داد: خداوند کسانی را دوست دارد که در راه خدا مجاهده می کنند، با مومنان مهربان و با ظالمان در حال مبارزه هستند، چنین افرادی از ملامت هیچ کسی غمگین، ناراحت و دلخور نمی شوند.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه این افراد کسانی هستند که خداوند آنها را به عنوان امت نمونه معرفی کرده، گفت: خوشحالیم که امروز ملت و کشور ما پر از این الگوها و اسوه ها است.

پورمحمدی بیان کرد: امروز در یاد و خاطره شهدا را در جای جای این کشور می‌بینیم، شهیدی که به معنای واقعی کشته در میدان جنگ و جهاد فی‌سبیل‌الله است.

وی با اشاره به شهدای محراب کشور افزود: ما 5 شهید محراب در ایران داریم که یکی از این شهدا، شهید صدوقی(ره) است، در هیچ کجای تاریخ چنین چیزی نیست که 5 عالم ربانی شهید محراب شده‌اند، رئیس جمهور شهید، دادستان کل شهید، وزیر شهید، نماینده شهید، قضات شهید، رئیس دادگستری شهید و سرداران، فرماندهان ، امرا، بسیجیان و مردم شهید کشور به شهادت رسیده‌اند که نعمت بزرگی برای ما است.

وزیر دادگستری با اشاره به جایگاه و منزلت شهدایی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی، گفت: چنین افرادی تکرار نشدنی هستند، امام خمینی(ره) با یک لشگر عظیم کیفی و کمی دنیای آن زمان را متحول کرد.

پورمحمدی با اشاره به صحبت‌های امام خمینی(ره) در ارتباط با شهید بهشتی، گفت: آمریکا 35 سال است که از ما عصبانی است و همه راه‌ها را می‌رود که بتواند انتقام تحقیر تاریخی را از ملت ایران بگیرد.

وی افزود: این که ملت ایران آنها را از کشور بیرون کردند، لانه جاسوسی آنها را تصرف و نیروهایشان را دستگیر و اخراج کردند برای آمریکا تحقیر بزرگی است.

وزیر دادگستری بیان کرد: کاندیدای جمهوری‌خواه آمریکایی که از الان به دنبال مبارزات انتخاباتی خودش است می‌گوید که مذاکره‌کنندگان فعلی آمریکایی به دنبال گدایی از ایران هستند.

پورمحمدی اظهار داشت: این که طرف مقابل ما می‌گوید که آمریکا به دنبال گدایی از ملت ایران است و ایرانی‌ها نمی‌دهند، نشان دهنده عزتی است که خداوند به ملت ما ارزانی داشته است.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: انتقاد و حرف و شعار کاری ندارد و سختی این است که در میدان عمل چگونه ظاهر شویم.

وزیر دادگستری افزود: ملت ما به دلیل شهدا و یاد شهدا جاودانه است، گفت: مذاکرات هسته‌ای را نباید کوچک بشماریم، الان چند کشور بزرگ جهان، شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا پای مذاکره با ایران آمده‌اند و هر روز ملت ایران را بالاتر می‌برند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: هر روز که مذاکرات ادامه پیدا می‌کند، یک مرتبه کشور و ملت و رهبر ما بالاتر می‌روند، امروز کسی نمی‌تواند بگوید که ایران ذلیل و ملت ایران تو سری خور و خوار است.

وی افزود: ایران یک صدم جمعیت دنیا و یک صدم خاک دنیا را دارد اما هرکجا که می‌روید، بحث ایران است که وضع ایران چه می‌شود، هر روز هم یک مسئله‌ای در جهان ایجاد می‌شود که ایران در آن نقش موثری دارد.

وزیر دادگستری افزود: امروز ملت‌های مظلوم جهان یافته‌اند که یک مددکار و فریادرس پیدا کرده‌اند، این حرف‌ها مربوط به زمان خوشی ما نیست که اقتصاد پر رونقی داشته باشیم.


در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.irw.tabnak.ir