جملات ناب درگفتاراندیشمندان وبزرگان

 سلام عزیزم

 

جملات ناب زیبایی که توسط اندیشمندان بیان می‌شوند، در زندگی راهگشا بوده و به انسان راهکار ارائه می دهند. گلچین جملات ناب را در ستاره بخوانید.

جملات ناب و پرمعنایی که از زبان بزرگان بیان می‌شود؛ در واقع چکیده تجربیات آنها در طول سالیان زندگی است. از این رو مطالعه آنها فرصتی مغتنم برای دست یافتن به تفکرات زندگی‌بخش و تعالیم مفید صاحبان تجربه است. در مطلب حاضر جملات ناب در گفتار شماری از دانشمندان، فیلسوفان، هنرمندان و متفکران عصر حاضر و قرون گذشته را مطالعه کنید.

عکس نوشته سخنان ناب پیکاسو
  • اشخاص زیرک از بدبختی‌ها و گرفتاری‌های دیگران آگاه و بیدار می‌شوند، ولی اشخاص نادان از بلاهای خود عبرت نمی‌گیرند./ بنجامین فرانکلین
  • هیچ وقت به گمان اینکه وقت دارید ننشینید زیرا در عمل خواهید دید که همیشه وقت کم و کوتاه است./ بنجامین فرانکلین
  • سخنی که سودی در آن نیست نگفتن بهتر، چه سخن بی‌سود در مثل مانند، آتشی است که دودش بسیار و گرمی و فروغش سخت اندک باشد./ بزرگمهر
  • ترس از عشق، ترس از زندگی است و آنان که از عشق دوری می‌کنند مردگانی بیش نیستند./ برتراند راسل
  • موسیقی از فکر تراوش می‌کند و در قلب می‌نشیند./ بتهوون
  • تکامل باید هدف ابتدایی همه هنرمندان حقیقی باشد./ بتهوون
  • من همیشه آدم‌های تنبل را برای کارهای سخت انتخاب می‌کنم؛ چون آنها راحت‌ترین راه را برای انجامش پیا می‌کنند./ بیل گیتس
  • هر كس باید راه زندگی خودش را پیدا كند و از راه زندگی خودش برود نه از راه زندگی دیگری./ آندره ژید
  • نگرش تو باید هر لحظه نو شود.خردمند كسی است كه از هر چیزی، به شگفت آید./ آندره ژید
  • مهم آن است كه هرگز از پرسش باز نایستیم./ آلبرت انیشتن
  • هیچ كاری بر انسان سخت‌تر از فكر كردن نیست./ آلبرت انیشتن
  • دین بدون علم كور است و علم بدون دین لنگ است./ آلبرت انیشتن
  • آن‌گونه که می‌پسندی زندگی کن، ولی بدان که عاقبت مرگ در انتظار توست./ امام محمد غزالی
  • معلم نفس خود و شاگرد وجدان خویش باش./ ارسطو
  • عمر صندوقچه‌ای است كه هم می‌توان آن را با افكار و اعمال زیبا پر كرد، و هم با افكار و اعمال زشت./ ارسطو
  • آنچه شایسته نیست به آرزو مخواه، و بدان كه انتقام خدا از بنده، به خشم بی‌رحمانه و بی‌حرمتی و سرزنش نبُود، بلكه به متحول كردن و ادب كردن از فرط عشق باشد./ افلاطون
  • در جهان یگانه مایه نیكبختی انسان محبت است./ افلاطون
  • انسان تنها برای نیکی کردن آفریده شده است./ تولستوی
  • زنها اختراع‌های بزرگی نکرده‌اند، اما مخترعان بزرگ را پرورش داده‌اند./ توماس ادیسون
  • شرم سپری محکم در برابر نگاه ناپاکان است./ جبران خلیل جبران
  • هیچ کس نمی‌تواند تمام عمر، خوشی را تحمل کند؛ در این صورت دنیا جهنم می‌شد./ برناردشاو
  • زندگی، یک بوم نقاشی است که در آن از پاک‌کن خبری نیست./ جک کانفیلد
  • بهترین نشانه تمدن، وجود انسان بزرگوار و نیک است که خودخواه نباشد و همراه با دیگران برای خوشبختی همه کار کند./ جواهر لعل نهرو
  • انسان به واسطه ضربان قلبش زنده نیست، حیات او به غذا و خوراک وابسته نیست، او به لطف خدا زنده است./ جی‌پی‌واسوانی
  • اندیشیدن در زندگی‌مان نقش مهمی دارد. اندیشیدن به نگرش‌مان شکل می‌دهد. با اندیشه‌مان می‌توانیم زندگی‌مان را دگرگون کنیم./ جی‌پی‌واسوانی
  • نقاش کامل آن است که از هیچ برای خود سوژه بسازد./ چارلی چاپلین
  • وقتی غمگین هستید، دنیا شما را به مسخره می‌گیرد. وقتی خوشحالید، دنیا به شما لبخند می‌زند. اما وقتی دیگران را خوشحال می‌کنید، دنیا به شما تعظیم می‌کند./ چارلی چاپلین
  • رسالت یک انسان برای رسیدن به آزادی در صف ایستادن نیست بلکه بر هم زدن صف است./ چه‌گوارا
  • زنان به خوبی مردان می‌توانند اسرار را حفظ کنند، ولی به یکدیگر می‌گویند تا در حفظ آن شریک باشند./ داستایوسکی
    عکس نوشته نظر دکارت درباره مطالعه

    جملات ناب در گفتار اندیشمندان و بزرگان

  • مطالعه، یگانه راه است برای آشنایی و گفتگو با بزرگان روزگار که قرن‌ها پیش در دنیا به سر برده و اکنون در زیر خاک منزل دارند./ دکارت
  • زندگی یعنی هر روز و هر ساعت را زیستن./ دیل کارنگی
  • آسمان برای گرفتن ماه تله نمی‌گذارد، آزادی خود ماه است که او را پایبند می‌کند./ رابیندرانات تاگور
  • مقیاس ارزش انسان اهمیتی است که به وقت خود می‌گذارد./ رالف والدو امرسون
  • انسان به تنها بودن عادت می‌کند، اما تنها برای یک روز آن را می‌شکند و سپس دوباره به آن عادت می‌کند، دوباره از نو./ ریچارد باخ
  • تو نیاز داری که به شناختن خود ادامه دهی؛ هر روز کمی بیشتر از روز پیش./ ریچارد باخ
  • نهفته‌ترین اسرار ذهن چیزی است که می‌توان آن را به هشیاری درآورد./ زیگموند فروید
  • هیچ‌کس نمی‌داند در زمان‌های بحرانی، وفاداری به کدام سو رو می‌کند./ ژان پل سارتر
  • هنگامی که چیزی از دست می‌رود، دیگر نمی‌توان آن را پس گرفت./ ژان پل سارتر
  • هیچ چیز ساده‌تر از قلب نمی‌شکند./ ژان پل سارتر
  • حقیقتی وجود ندارد، جز در عمل./ ژان پل سارتر
  • همه چیز کشف شده است، مگر چگونه زیستن./ ژان پل سارتر
  • ساده‌ترین درس زندگی این است: هرگز کسی را آزار نده./ ژان ژاک روسو
  • در مقابل همه چیز می‌توان مقاومت کرد جز نیکی و خوبی./ ژان ژاک روسو
  • دانش پاک در دل‌های ناپاک قرار نمی‌گیرد./ سقراط
  • جامعه زمانی حکمت و سعادت می‌یابد که مطالعه، کار روزانه‌اش باشد./ سقراط
  • انتقام، دلیل سبکی عقل و پستی روح است./ سقراط
  • ادب و حکمت را شعار خود ساز تا بهترین اهل زمان شوی و به نیکان بپیوندی./ سقراط
  • من تنها یک چیز می‌دانم و آن اینکه هیچ نمی‌دانم./ سقراط
  • من فکر می‌کنم آدم باید وقت خود را تنها صرف خواندن کتاب‌هایی نماید که با چنگ و دندان دل خواننده را ریش می‌کنند./ فرانتس کافکا
  • کتاب‌های مفید، آنهایی هستند که خواننده را تشویق به تکمیل آن کنند./ فرانسوا ولتر
  • هر کس دو بار می‌میرد: یکبار آنگاه که عشق از دلش می‌رود و بار دیگر آنگاه که زندگی را بدرود می‌گوید. اما مرگ زندگی در برابر مرگ عشق ناچیز است./ فرانسوا ولتر
  • از روی سؤال‌های فرد، بهتر از جواب‌های او می‌توانید درباره‌اش قضاوت کنید./ فرانسوا ولتر
  • بیان پرسشی بجا، یعنی به نیمه‌راه خردمندی رسیدن./ فرانسیس بیکن
  • حرف کسانی که می‌گویند عشق بری از خودخواهیست خنده‌دار است زیرا همه چیز طبق خواست قدرت ما است./ فردریش نیچه
  • با رنج عمیق درونی آدمی از دیگران جدا می‌شود و والا می‌شود./ فردریش نیچه
  • کلامتان را عوض کنید تا جهان شما عوض شود زیرا کلامتان جهانتان است./ اسکاول شین
  • اگر دوست تو مرتکب خطایی شد، از دوستی او صرف‌نظر مکن؛ چراکه انسان در معرض خطاست./ فیثاغورث
    عکس نوشته سخنان چگوارا
  • زندگی، مانند جریان آب یک رودخانه است./ کریستین بوبن
  • اگر آموختن درباره خود، بر پایه گفته‌های دیگران باشد، ما درباره آنها چیز آموخته‌ایم و نه درباره خویش./ کریشنامورتی
  • شرافتمند هرچه را می‌خواهد در خود می‌جوید و دون و فرمایه در دیگران./ کنفسیوس
  • آینده چیزی نیست که انسان به ارث ببرد؛ بلکه چیزی است که خود آن را می‌سازد. گابریل گارسیا مارکز
  • دوست داشتن و مورد محبت قرار گرفتن بزرگترین لذت دنیا است./ گابریل گارسیا مارکز
  • اخلاق را طوفان‌های روزگار تقویت می‌کند./ گوته
  • تشویق پس از نکوهش، همچون آفتاب پس از رگبار است./ گوته
  • اندیشیدن آسان است و عمل کردن سخت و دشوار./ گوته
  • مادر، شاهکار طبیعت است./ گوته
  • انسان‌ها به نسبت ظرفیتی كه برای كسب تجربه دارند عاقل به شمار می‌روند. كسانی خوشبخت هستند كه از تجربه دیگران استفاده می‌كنند و تجربه دیگران را دوباره تجربه نمی‌کنند./ لئوناردو داوینچی
  • مشکل این نیست که تعداد احمق‌ها زیاد است؛ مشکل در توزیع نامناسب آن‌هاست./ مارک تواین
  • صادق‌ترین، بی‌توقع‌ترین،مفیدترین و دائمی‌ترین رفیق برای هر کسی کتاب است./ مارک تواین
  • باید از نوری که در درونت روشن است تغذیه کنی تا چنان بدرخشد که همه آن را ببینند./ مارک فیشر
  • تجربه بهترین آموزگار است./ مارک فیشر
  • خشم اسیدی است که به ظرف خود بیشتر از اسیدی که به آن پاشیده می‌شود ضرر می‌زند./ ماهاتما گاندی
  • اگر در اولین قدم، موفقیت نصیب ما می‌شد، سعی و عمل دیگر معنی نداشت./ موریس مترلینگ
  • رسم جهان این است که قانون بسازد، ولی خود از عادت پیروی می‌کند./ میشل فوکو
  • سه چیز در زندگی هست که دیگر نمی‌توانید به دستش بیاورید: کلمات بعد از گفته شدن، لحظه‌ها بعد از از دست‌ دادن و زمان بعد از سپری شدن./ نلسون ماندلا
  • مهم این نیست که قشنگ باشی، قشنگ این است که مهم باشی! حتی برای یک نفر./ نلسون ماندلا
  • شک‌هایت را باور نکن و هیچ گاه به باورهایت شک نکن./ نلسون ماندلا
  • عشق و پذیرش بی قید و شرط خود را نثار دیگران کنید و ببینید چه می‌شود./ وین دایر
  • بزرگترین کشف عصر ما این است که انسان‌ها می‌توانند با اصلاح نگرش‌های ذهنی خود، زندگانی خویش را اصلاح کنند./ ویلیام جیمز
  • دوران طلایی پیش روست نه پشت سر./ ویلیام شکسپیر
  • غمناک‌ترین لحظه زندگی را از کسی تجربه می‌کنی که شیرین‌ترین خاطرات زندگی را با او داشتی./ ویلیام شکسپیر
  • درستکاری اهمیت دارد، ولی روراستی نیز مهم است./ وینستون چرچیل
  • شهامت چیزی است كه باعث می‌شود انسان بایستد و سخن بگوید. البته این هم كه انسان بنشیند و گوش دهد، شهامت است./ وینستون چرچیل
  • مهم‌ترین كار ما این نیست كه ببینیم در دوردست‌های مبهم و ناپیدا چه چیزهایی وجود دارد. كار ما این است كه به آنچه آشكارا در پیش رو داریم، بپردازیم./ وینستون چرچیل/
    • setare.com                                                                                                   
  • چنانچه به خورشید نگاه كنی، سایه‌ای نخواهی یافت./ هلن كلر

چرا امام حسین در مقابل دشمن ستمگر برای فرزندش آب تقاضا کرد؟

 سلام عزیزم

در«نفس المهموم» آمده است که فرمود: «ان لم ترحمونی فارحموا هذا الطفل» در حال گفت وگو بود که تیری از کمان حرمله آمد و گوش تا گوش حلقوم علی اصغر را درید. امام حسین«ع» خون گلوی او را گرفت و به آسمان پاشید...
 
 
هر یک از شب های محرم به نام یکی از شهدا یا شخصیت ها یا وقایعی مرتبط با جریان کربلا نام گذاری شده است. نام گذاری این شب ها با گذشت زمان صورت گرفته و واضع خاصی ندارد. این کار از طرف مداحان و ذاکران اهل بیت و بر اساس جایگاه شهیدان کربلا، نزدیکی هر یک از آنها به نقطه وحدت بخش کربلا یعنی امام حسین(ع) و هم آهنگی شور و التهاب مراسم و روضة آنان با مرکز شورآفرین شب عاشورا صورت گرفته است. شب و روز هفتم به حضرت علی اصغر اختصاص دارد.
 
عبدالله بن حسین ـ علیه السلام ـ که به علی اصغر معروف است، فرزند امام حسین ـ علیه السلام ـ است. مادرش رُباب دختر اِمْرَءُ الْقَیْس و خواهرش سکینه است. عبداللّه‏ در مدینه متولد شد. در زیارت ناحیه مقدسه، درباره این کودک شهید، آمده است: «السلام علی عبدالله بن الحسین، الطفل الرضیع، المرمی الصریع، المشحط دما، المصعد دمه فی السماء، المذبوح بالسهم فی حجر ابیه، لعن الله رامیه حرملة بن کاهل الأسدی» و در یکی از زیارتنامه‏ های عاشورا آمده است: «و علی ولدک علی الأصغر الذی فجعت به».
 
از این کودک، با عنوان‌های شیرخواره، شش ماهه، باب الحوایج، طفل رضیع و...یاد می ‏شود و قنداقه و گهواره از مفاهیمی است که در ارتباط با او آورده می ‏شود. «علی اصغر، یعنی درخشان ترین چهره کربلا، بزرگترین سند مظلومیت و معتبرترین زاویه شهادت ...چشم تاریخ، هیچ وزنه ‏ای را در تاریخ شهادت، به چنین سنگینی ندیده است.» علی اصغر را «باب الحوائج» می ‏دانند؛ هرچند طفل رضیع و کودک کوچک است، اما مقامش نزد خدا والاست.
 
علی اصغر یکی از فرزندان امام حسین (ع) است که شیرخوار بود و از تشنگی، روز عاشورا بی تاب شده بود امام، خطاب به دشمن فرمود: از یاران و فرزندانم، کسی جز این کودک نمانده است. نمی ‏بینید که چگونه از تشنگی بی تاب است؟
 
در«نفس المهموم» آمده است که فرمود: «ان لم ترحمونی فارحموا هذا الطفل» در حال گفت وگو بود که تیری از کمان حرمله آمد و گوش تا گوش حلقوم علی اصغر را درید. امام حسین (ع) خون گلوی او را گرفت و به آسمان پاشید. مرقد مطهر حضرت علی اصغر در کربلا نزدیک قبر امام حسین ـ علیه السلام ـ در کنار شهدای دیگر کربلاست. 
 
چرا امام حسین در مقابل دشمن ستمگر برای فرزندش آب تقاضا کرد؟ 
از منابع تاریخی و روایی چنین استفاده می شود که امام حسین(ع) در روز عاشورا از دشمن، برای علی اصغر آب طلب کرد.[1] برخی این درخواست را یک نوع نقص برای آن حضرت به حساب می آورند، امّا با توجه به ادلّه ای که ارائه می کنیم، روشن می شود که این، نقصی برای آن حضرت محسوب نمی شود.
 
البته ابتدا این را هم بگوییم که ما معتقدیم، امام سرچشمه حیات است (مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی) امام هیچ گاه محتاج خلق نیست، بلکه روزی سایر بندگان هم به وجود ایشان وابسته است؛ اما با این حال، دلایل زیر می تواند در مورد علت درخواست امام از دشمن مطرح باشد:

1- با توجه به اینکه امامان(ع) برای هدایت انسان ها به امامت برانگیخته شدند، آن حضرت می خواست با نمایش تشنگی کودک شیرخوار، حس ترّحم را در دشمن احیا و اسباب هدایت آن ها را فراهم نماید، چون آن امام همام در لحظات آخر هم از هدایت لشکریان ابن زیاد، خودداری نفرمود. از مرحوم آیت الله شاه آبادی استاد امام خمینی نیز نقل شده که ایشان در جواب همین پرسش فرموده اند که درخواست امام از دشمن برای این بوده که دست آنها را بگیرد و هدایت کند.

2- حضرت در صدد اتمام حجت بودند، تا در قیامت برای لشکریان ابن سعد در مورد بستن آب، هیچ عذری نماند.

3- امام حسین(ع) می خواست با نمایش فرزند خردسالش به عالم بفهماند که دشمنان آن حضرت خیلی سنگدل بوده و به کودکان شیرخوار هم رحم نکردند.

4- تقاضای آب از دشمن هیچ نقصی را متوجه امام حسین(ع) نمی کند، زیرا آب های عمومی مثل دریا، رودخانه و نهرهای بزرگ، مالک خصوصی ندارد و به فرمایش امیر المؤمنین، حق و ملک همه انسان ها است و کسی حق جلوگیری از آن را ندارد. محمد بن سنان از حضرت علی(ع) در مورد آب های بیابان می پرسد؛ می فرماید: تمام مسلمانان در آب، آتش و علف های بیابان شریک هستند.[2] اگر امام حسین تقاضای آب کردند؛ در اصل حق خدایی خود را مطالبه فرمودند. اگر کسی حق خود را از مردم بستاند؛ آیا موجب تنقیص او می شود؟
 
 
پی نوشت

[1] اللهوف، ص،169، إحقاق الحق، الشوشتری ،ج‏27،ص:206، موسوعة عاشوراء ،ص:328، ترجمه اللهوف ،ص:150.

[2] حر عاملی، وسائل‏الشیعة، ج 25، ص 417، مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ (ع) قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ مَاءِ الْوَادِی فَقَالَ إِنَّ الْمُسْلِمِینَ شُرَکَاءُ فِی الْمَاءِ وَ النَّارِ وَ الْکَلَإِ.  
tabnak.ir

عکس هایی از گل های زیبا و رمانتیک

 سلام عزیزم

عکس هایی از گل های زیبا و رمانتیک

 

این گل های زیبا تقدیم به شما 

 TAKNAZ.IR 

تصاویر هنری از گل های رنگارنگ و زیبا

 

 سلام عزیزم




















تصاویر هنری از گل های زیبا و رنگارنگ
                                                                                                                                 jazzaab.ir

چرا بچه‌های 2 ساله می‌توانند با گوشی و تبلت کارکنند اما مادربزرگ و پدربزرگ‌هایشان نه؟

 

 سلام عزیزم

 

  
فناوری اطلاعات > اینترنت - با نگاهی به گذشته، قبل از عصر رایانه‌ها و تبلت‌های قدرتمند، بچه‌ها بودند و اسباب‌بازی‌هایشان.

به گزارش خبرآنلاین، اغلب این وسایل بازی از جنس پلاستیکی بوده و نسل قدیم را با خود همراه می‌کردند.

اما سرزمین اسباب‌بازی‌ها دنیای آنالوگ بود و بعد با ورود تبلت و گوشی هوشمند، بازی‌های رنگارنگ در کنار هزاران اپلیکیشن دنیای دیجیتال و سرگرم‌کننده برای نسل جدید شده‌اند.

دراین‌بین یک سؤال جالب مطرح می‌شود و اینکه چگونه بچه‌های کم سن و سال به‌راحتی سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس را فرامی‌گیرند درحالی‌که مادربزرگ و پدربزرگ‌هایشان رابط کاربری را گیج‌کننده دانسته و با یادگیری آن دچار مشکل می‌شوند. بچه‌ها به‌راحتی قفل تبلت را بازکرده و اپلیکیشن‌های مختلف و متنوع را بازکرده و از آن استفاده می‌کنند درحالی‌که بزرگ‌ترها با آن دچار مشکل می‌شوند.

روبرو شدن با ابزار مدرن در نسل جدید و ممانعت از روبرو شدن با فناوری‌های مدرن توسط پدربزرگ و مادربزرگ‌ها از دلایل اصلی است که نشان می‌دهد کودکان به راحتی با فناوری کنار آمده و بر آن غلبه می کنند اما بزرگترها خیر!

تحقیق اخیری که توسط محققان کالج کورک در ایرلند صورت گرفته نشان می‌دهد اغلب بچه‌های 2 ساله به‌آسانی قفل گوشی و تبلت را باز می‌کند. والدین مدرن، این فرصت را پیداکرده‌اند که از طریق تبلت بسیاری از آموزش‌های لازم را به فرزند خود منتقل کنند و گیم هایی که بزرگ‌ترها ساخته‌اند را به‌راحتی بازی کنند.

برنامه‌ها و بازی‌ها روی تبلت می‌تواند به کودکان مبتلابه اختلالات تکاملی بسیار کمک‌کننده باشد.

دکتر لری روزن از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا روی نکات مثبت و مزایای بالقوه تبلت و گوشی‌های هوشمند برای کودکان تأکید می‌کند و می‌گوید این ابزار مهارت‌های غیرکلامی را افزایش داده و به حل مشکلات ناشی از اختلالات شناختی در کودکان کمک می‌کند.

از سوی دیگر دکتر روزن روی دُز استفاده از این ابزار نیز تأکید می‌کند و معتقد است تبلت و گوشی هوشمند نباید مانع از انجام فعالیت‌های اجتماعی در کودکان شود و والدین باید نقش تنظیم‌کننده زمانی برای استفاده از این ابزار را ایفا کنند. به همین خاطر وی کار با یک اپلیکیشن آموزشی توسط کودک همراه با والدین را بیش از 30 دقیقه در هر بار توصیه نمی‌کند.

                                                                                                                       khabaronline.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

khabaronline.ir

نمایی دیدنی از کربلای معلی

 سلام عزیزم

این روزها کربلا حال و هوای دیگری دارد و میلیون ها انسان عاشق برای حضور در مراسم اربعین حسینی با پای پیاده عازم این شهر مقدس شدند.

در مراسم اربعین حسینی(ع) میلیون‌ها عاشق از بیش از 60 کشور جهان از جمله ایران با پای پیاده عازم کربلای معلی شدند.

به گزارش تسنیم، این روزها کربلا حال و هوای دیگری دارد و میلیون ها انسان عاشق برای حضور در مراسم اربعین حسینی با پای پیاده عازم این شهر مقدس شدند.

نمایی دیدنی از کربلای معلی را در زیر مشاهده می‌کنید:

ایران اسناد «فروش نفت به ترکیه توسط داعش» را در اختیار دارد

 سلام عزیزم

اگر دولت تركيه در جريان فروش نفت داعش در كشور خود نيست، ما آمادگی داريم اين اطلاعات را در اختيار آن‌ها قرار بدهيم. مستشاران ايران در سوريه از همه مسيرهاي کامیون‌های نفت داعش به تركيه عکس‌برداری و فیلم‌برداری کرده‌اند و این اسناد قابل‌ ارائه و انتشار است.
دکتر محسن رضايي گفت: «به‌ زودی اخبار مهمي از انهدام تکفیری‌ها وداعش بگوش مردم خواهد رسيد».

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر رضایی، ایشان که صبح امروز (جمعه) به عیادت عده‌ای از مجروحان جبهه سوريه رفته بود، با بیان این خبر افزود: «كشورهاي درگیر تروريسم بايد با خونسردي از چالش با يكديگر بكاهند و توان خود را براي انهدام داعش به كار گيرند».

سردار سرلشکر رضایی همچنین در حاشیه این عیادت در پاسخ به این موضوع که چرا مسئولان ترکیه هر گونه خرید نفت از داعش را تکذیب می کنند، گفت: اگر دولت تركيه در جريان فروش نفت داعش در كشور خود نيست، ما آمادگی داريم اين اطلاعات را در اختيار آن‌ها قرار بدهيم. مستشاران ايران در سوريه از همه مسيرهاي کامیون‌های نفت داعش به تركيه عکس‌برداری و فیلم‌برداری کرده‌اند و این اسناد قابل‌ ارائه و انتشار است.  
tabnak.ir

ایران بزودی در خلیج فارس قدرت نمایی می‌کند

 سلام عزیزم

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري دانشجو، به گزارش اشراف، اندیشکده آمریکایی بنیاد دفاع از دموکراسی در گزارشی با موضوع «رشد نیروهای مسلح ایران در دوران پسا تحریم» نوشت: ایران هم اینک ارتش نیرومندی ندارد ولی دارای مجموعه‌ای از جنگ افزارهای خطرناک نبرد نامتقارن است. ارتش این کشور به خاطر سال‌ها تحریم‌های بین‌المللی و تسلیحاتی بشدت قدیمی شده است اما تحت توافق وین ایران به زودی به سلاح‌های نظامی خارجی دست می‌یابد و این رویداد به طور قابل ملاحظه‌ای جمهوری اسلامی را قادر می‌سازد نیروهای نظامی خود را ارتقا داده و به تلاش‌ها جهت بی‌ثبات سازی‌اش واکنش نشان دهد.

این اندیشکده با اشاره با تلاش‌های صورت گرفته برای تحریم تسلیحاتی ایران و تاثرات نبرد تحمیلی با دولت وقت عراق به مدت ۸ سال نوشت: ایران  آن زمان مجبور بود در پی منابع جدید نظامی چون چین، لیبی، سوریه، کره شمالی و نیز شبکه تأمین سلاح قاچاق برود تا نیازهای تسلیحاتی‌اش را تأمین کند. از سوی دیگر حکومت ایران به شبیه سازی تجهیزات ساخت خارج و قطعات آن‌ها مباردت نماید.

اما خلال سال‌های دهه ۹۰ تا سال ۲۰۱۰ روسیه و چین سامانه‌های جدیدی را به ایران ارسال کردند که منجمله می‌توان به جنگنده‌های «میگ»۲۹، بمب افکن «سوخو _»۲۴، زیردریایی کلاس «کیلو»، موشک‌های سطح به هوای «تور ام» و موشک‌های ضد کشتی «سی_ ۸۰۲» و موارد دیگر اشاره کرد. ایران همچنین توانست در آن برهه از ده‌ها جنگنده فرانسوی و روسی عراق که به خاطر جنگ سال ۱۹۹۱ خلیج فارس بدین کشور گریخته بودند، استفاده کند.

در ادامه این گزارش با اشاره به مجموعه تلاش‌های صورت گرفته در مسیر تحریم‌های تسلیحاتی ایران و قطعنامه‌های صادره سازمان ملل متحد در این مسیر آمده است: روسیه و چین در مذاکرات هسته‌ای از اولین مدافعان لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران بودند و حال نیز انتظار می‌رود این کشورها از جمله اولین سود برندگان ورود مجدد قانونی به بازار تسلیحاتی این کشور باشند.

اندیشکده یاد شده نوشت: هرچند به خاطر سرمایه گذاری‌های کشورهای عرب همسایه ایران در کسب قابلیت‌های نظامی مدت زمانی طول می‌کشد تا ایران رقیب برابر با آن‌ها باشد اما ایران با سرمایه گذاری بر سلاح‌های چینی و روسی، می‌تواند قدرت مرگبار و تهاجمی خود را در بخش هوایی و دریایی در خلیج فارس اجرا گذاشته و تهدیدی علیه منافع آمریکا باشد. ایران همچنین می‌تواند در خرید ادوات جنگی زمینی چون تانک، و زره پوش در نبرد غیر محتمل زمینی با رقبایش ظاهر شود. گزارش‌ها نیز حکایت از رایزنی‌های ایران برای خرید ۲۴ تا ۱۵۰ فروند جنگنده «جی _۱۰» چین دارد که نشان از میل این کشور در بدست آوردن جنگنده‌های بروز برای نوین سازی نیروی هوایی‌اش دارند.

در ادامه این مطلب با اشاره به بنیه نیروی هوایی ایران آمده است: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران (IRIAF) و نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای جنگنده‌های «اف _۱۴ تام کت»، «فانتوم اف _۴»، «اف _ ۵»، جنگنده چینی «چنگدو اف _ ۷»، «میگ _ ۲۹ فالکرامز»، «سوخو _ ۲۴ فنسرز»، «سوخو _ ۲۵ فراگ فووتز» و «میراژ اف _ ۱ اس» است. ایران همچنین مجموعه‌ای از جنگنده‌های ساخت خود از قبیل «آذرخش» و «صاعقه» را در خدمت دارد.

اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی سپس به خریدهای احتمالی نیروی هوایی ایران اشاره کرده و از جنگنده‌های «جی_ ۱۰» چین، «جی اف _ ۱۷» چین و پاکستان، «سوخو _»۳۰ و «میگ _ ۳۵» روسیه و «میراژ _۲۰۰۰» ساخت فرانسه به قیمت ۲۵ میلیون دلار تا ۴۲ میلیون دلار یاد کرده و نوشت: البته به تنهایی خرید این جنگنده‌های چند منظوره کافی نیست و ضرورت دارد ایران ادوات پیشرفته و هوشمند دیگر چون موشک‌های هوا به هوا، ضد کشتی و موشک‌های برد بلند تهاجمی بخرد.

در انتهای این مطلب آمده است: ایران با چنین جنگ افزارهای جدید و عرضه نامحدود قطعات و پشتیبانی‌های فنی می‌تواند شکاف ایجاد شده با دشمنانش را پر کرده و بمراتب اراده خود را در خلیج فارس راحت‌تر اعمال کند. البته ایران در مواجهه با آمریکا و اعراب خلیج فارس در نبردی طولانی هنوز معایب قابل توجهی دارد.

shahrekhabar.com