ایران در ثبت جامعه ایمن در رتبه دوم جهان قرار دارد

بیرجند - رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی گفت: بر اساس رتبه ‌بندیهای صورت گرفته جمهوری اسلامی ایران در رتبه دوم جهان به لحاظ برخورداری از 'جامعه ایمن' قرار دارد.

1391/03/24 - 10:21

'غلامرضا معصومی' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: كشور چین در جایگاه نخست جهان از لحاظ دارا بودن شهرها و جامعه ایمن قرار دارد.

وی گفت: هم اكنون 24 جامعه ایمن در ایران ثبت جهانی شده و 125 شهر و جامعه ایمن دیگر در سطح كشور به سمت پیوستن به 'جامعه جهانی ایمن' پیش می روند.

او ادامه داد: در این راستا تا پایان امسال شهر تهران به عنوان نخستین جامعه جهانی ایمن در كلانشهرهای دنیا به ثبت می رسد.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی افزود: هشت جامعه ایمن دیگر در استانهای كرمانشاه و اصفهان وجود دارند كه امیدواریم با بازدید سازمان جهانی بهداشت به عنوان جامعه جهانی ایمن معرفی شوند.

وی در ادامه گفت: طی چند سال اخیر در موضوع پیشگیری از حوادث و ارتقا ایمنی مركز اورژانس كه در قالب جامعه ایمن در شهرها پیش می رود تلاشهای زیادی در كشور انجام شده است.

معصومی افزود: برنامه ریزی برای كاهش تصادفات و سوانح رانندگی، كاهش مرگ ناشی از حوادث جاده‌ای، برخورداری از عبور و مرور و حمل و نقل ایمن و مطمئن، بهره‌ مندی از مدارس سالم و كاهش حوادث در مدارس از جمله شاخصهای برخورداری از شهرها و جامعه ایمن است.

665/110

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80175106
Social@irna.ir